اخبار اقتصاد ایران

برقراری خط مستقیم هوایی گیلان و داغستان، تسهیلگر مناسبات تجاری است

مدیرکل سمت گیلان در دیدار با مدیران اقتصادی جمهوری داغستان اظهار داشت: ایجاد خط هوایی مستقیم بین گیلان و داغستان موجب تسهیل روابط تجاری می شود.

ایران تحلیل، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در سفر به روسیه در دیدار با مسئولان داغستانی و تجار گفت: پیشینه قرابت فرهنگی و تجاری بین مردم گیلان و داغستان می تواند فضای روابط تجاری را بیشتر تسهیل کند. .

تیمور پورحیدری در ادامه ماموریت کاری خود با مسئولان بازرگانی جمهوری داغستان دیدار کرد و در این دیدار اظهار داشت: مزیت های تجاری و تولیدی داغستان برای فعالان تجاری و صنعتی گیلان جذاب است و خواهان توسعه روابط هستیم.

وی با بیان اینکه در صورت برقراری خط هوایی مستقیم بین گیلان و داغستان، توسعه تجاری زیادی بین گیلان و داغستان ایجاد می شود، تصریح کرد: به همان اندازه که زیرساخت های روابط تجاری توسعه یابد، دامنه و تنوع روابط نیز توسعه می یابد. قطعا تقویت و دوچندان خواهد شد و تجار و صنعتگران گیلانی خواهان تعمیق و توسعه روابط تجاری با داغستان هستند.

پورحیدری با اشاره به وجود صنایع غذایی غنی و متنوع در زمینه ماشین سازی در گیلان، افزود: استان گیلان دارای کیفیت و مزیت های منحصر به فردی در محصولات پرمصرف مهم مانند چای، صنعت کیک و کلوچه، برنج، زیتون و بادام است که می تواند پاسخگو باشد. نیازهای بازار و تجار داغستانی جواب بده.

مدیر کل صامت گیلان در بخشی دیگر از سخنان خود به تولید صنایع معدنی گیلان اشاره و تشریح کرد: گیلان با وجود فعالیت دو کارخانه سیمان و ۱۰ کارخانه پروفیل و مقطع با کیفیت فولاد آماده پاسخگویی به نیاز داغستان است.

متولی تولید و تجارت استان گیلان در ادامه این دیدار با خلیل اوف; وزیر صنعت و تجارت جمهوری داغستان و همچنین با آقای نظام؛ وزیر اقتصاد جمهوری مذکور در بازدید و استقبال گرم مقامات این کشور، خواستار تقویت روابط تجاری از طریق مرز آبی و مسیر هوایی برای تسهیل امور تجاری شد.

لازم به ذکر است در این دیدارها؛ مدال افتخار در زمینه مبادلات تجاری و تسهیل ارتباطات تجاری؛ از سوی مقامات رئیس جمهور داغستان روسیه به اسدالله عباسی استاندار و دکتر پورحیدری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و مهندس رضائیان رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان تقدیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا