ترندهای روز

برق این مشترکان قطع می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مشترکین خانگی که برق زیادی مصرف می کنند باید مصرف خود را کاهش دهند و اگر در تامین برق پایدار دچار مشکل شدیم این دسته از مشترکان متخلف اولین قطع کننده برق خواهند بود.

برق این مشترکین قطع می شود

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در نشست تخصصی اتاق بحران برق در مرکز دیسپاچینگ با اشاره به اینکه دو هفته بسیار گرم پیش رو داریم، گفت: پیش بینی می کنیم با توجه به افزایش شدت گرما، میزان مصرف برق از این به بعد افزایش می یابد امروز بیایید رکوردهای امسال را تغییر دهیم و از رقم ۷۷۵۱۴ مگاواتی که تاکنون ثبت شده است عبور کنیم که عدد بسیار بزرگی است.

وی افزود: این گرمای بی سابقه بر کشورهای منطقه نیز حاکم شده و آنها نیز در تامین برق مشکل دارند به طوری که کویت جدول خاموشی را منتشر کرده است. در حالی که خوشبختانه تا این لحظه توانسته ایم برق را تامین کنیم و تلاش صنعت برق تمام تلاش خود را در این راه به کار گرفته است و مطمئنا همکاری مردم مکمل این تلاش ها و شرایط تامین برق پایدار خواهد بود.

وی تصریح کرد: ادامه این وضعیت با وجود اینکه همه نیروگاه ها در حال تولید هستند و شبکه های انتقال و توزیع برق در آمادگی کامل هستند، تامین برق را بسیار سخت می کند و باید نسبت به سال گذشته این میزان مصرف را تامین کنیم. . ۵۵۰۰ مگاوات (حدود ۷.۵ درصد) افزایش یافته و معادل مصرف برق استان های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان است. لازم است تمهیدات خاصی پیش بینی شود.

وی با اشاره به دیدار وزیر نیرو با مسئولان صنعت برق کشور که صبح امروز در محل دیسپاچینگ ملی برگزار شد، گفت: در این جلسه تمامی مواردی که در این دو هفته سخت پیش رو نیاز به ارزیابی دارد، با حضور مهندس محرابیان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل توانیر در این زمینه تاکید کرد: مشترکان در این زمینه با صنعت برق همکاری کنند. به خصوص مشترکین خانگی که بدون تغییر رویه ای برق مصرف می کنند باید مصرف خود را کاهش دهند و در صورت بروز مشکل در تامین برق پایدار، این دسته از مشترکان سوء استفاده کننده در اولویت قطعی برق خواهند بود.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: بخش های بازرگانی نیز باید در ساعات اوج بار (۱۳ الی ۱۸) و حتی در صورت امکان در این مدت که هوا گرم است و مراجعه مردم به دلیل گرما است، ژنراتورهای خود را در مدار قرار دهند. به شدت گرما حداقل می توانند با تعطیلی واحدها به صنعت برق در تامین برق پایدار کمک کنند.

وی ادامه داد: برای دو هفته بسیار گرم آینده در بخش های مختلف تولید و توزیع برق برنامه ریزی و تعیین شده است که حداکثر تولید برق داشته باشیم و شبکه های برق پایدار باشند اما در بخش مصرف، صنعتی، تجاری و کشاورزی مشترکین نیز در برنامه های مدیریت مصرف که به آنها محول شده است، همکاری ۱۰۰ درصدی لازم دارند.

رجبی مشهدی در پایان تصریح کرد: گزارش های ارسالی مردم حاکی از کم توجهی برخی بانک ها، فرودگاه ها، شهرداری ها و … به مدیریت مصرف برق است و لازم است همه کمک کنند تا اختلالی در کار ایجاد نشود. تامین برق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا