اخبار اقتصاد ایران

برنامه‌ای برای افزایش تعرفه برق نداریم | تقاضای امسال به ۲برابر متوسط ۱۰ساله رسید

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه عدم تغییر ساعت رسمی کشور بیش از ۷۰۰ مگاوات به مصرف برق روزانه در پیک بار اضافه کرد، گفت: در حالی که میانگین رشد مصرف برق در ۱۰ سال گذشته ۴.۷ درصد بوده است، این تقاضا در سال جاری دو برابر شده است. . به طور متوسط ​​۱۰ سال رشد داشته است.

افق میهن به نقل از ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی امروز در نشست خبری با بیان اینکه امسال تابستان گرمی داشتیم که منجر به افزایش ۸.۷ درصدی مصرف شد، اظهار داشت: تحمیل این میزان. تقاضا به دلیل تغییرات آب و هوایی و مصرف است. از کولر می آید که در مناطق معتدل و سرد در حال افزایش است.

وی افزود: در شمال غرب کشور استفاده از کولر ۴ تا ۵ برابر و رشد تقاضا ۱۵ درصد افزایش یافته است.

هیچ برنامه ای برای افزایش تعرفه برق نداریم

مدیرعامل توانیر گفت: برنامه ای برای افزایش تعرفه برق در سال جاری نداریم و تعرفه ها مانند سال گذشته است.

رجبی مشهدی با بیان اینکه عمده تجهیزات صنعت برق در داخل کشور و بر اساس استانداردهای جهانی تامین می شود، تصریح کرد: فرسودگی تجهیزات یکی از مواردی است که نیازمند توجه و منابع مالی است که در دستور کار وزارت نیرو برای اصلاح و نوسازی. .

وی درباره کولر گازی گفت: امسال یک میلیون و ۲۳۰ هزار دستگاه کولر اضافه شده که بیشتر آنها در مناطق معتدل و شمال غرب و در منطقه شمال غرب ۴ تا ۵ برابر شده است و در حال حاضر ۱۰ درصد مشترکان از کولر استفاده می کنند. و باید گفت که درصد رشد مصرف کولر گازی در شمال غرب ۱۵ درصد است که باید مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه امسال رکورد مصرف ۴۷ بار شکسته شد در حالی که این رقم در سال گذشته ۳۴ برابر و در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۷ برابر بود، اظهار داشت: رشد فزاینده پیک بار در شهریور ماه ادامه یافت، روز گذشته رقم مصرف به ۷۰۷۰۰ مگاوات رسید.

ما هنوز ۱۰۰۰۰ مگاوات نامتعادل داریم

رجبی مشهدی با بیان اینکه هنوز ۱۰ هزار مگاوات مازاد داریم که باید کاهش یابد، گفت: طبق اطلاعات ۳۱.۵ درصد از مشترکان در زمان برگزاری برنامه جایزه پس انداز مشمول دریافت پاداش پس انداز بودند. به عنوان جایزه، در حال حاضر در حال بررسی هویت برندگان هستیم و اسامی به زودی اعلام می شود، مرحله سوم در تاریخ ۱۵ برگزار می شود. مهر ماه قرعه کشی خواهد شد.

مصرف کنندگان باید به سمت انرژی های تجدیدپذیر بروند

وی با بیان اینکه امسال مشترکانی که ۱۰ تا ۲۰ برابر منطقه خود مصرف می کنند علاوه بر تذکر و پیامک دچار قطعی برق شده اند، گفت: باید برای سال آینده برنامه برق رسانی داشته باشند. در واقع این دسته از مشتریان پرمصرف یا باید راه های کاهش مصرف را دنبال کنند یا از انرژی های تجدیدپذیر برای تامین برق استفاده کنند و یا برق مورد نیاز خود را از تابلو برق سبز تهیه کنند.

مدیرعامل شرکت توانیر با تاکید بر اینکه دو درصد مشترکانی که زیاد مصرف می کنند باید برنامه ریزی برای کاهش مصرف را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: میزان نارضایتی در تیر و مرداد به ۱۸ هزار مگاوات رسید، با توجه به اینکه نیروگاه برق در مدار نداریم، در زمان عدم تعادل به ۲۰ هزار مگاوات رسید.

پایان محدودیت ها در بخش صنعت

رجبی مشهدی با بیان اینکه برنامه ریزی مدیریت مصرف در بخش سیمان حل شده است و برق رسانی به این بخش از صنعت در حال انجام است. محدودیت ۱.۵ روزه عرضه شهرک های صنعتی نیز در هفته آینده به حداقل ممکن کاهش می یابد و به این ترتیب مدیریت مصرف طی هفته آینده پایان می یابد.

وی با بیان اینکه تامین برق صنایع انرژی مانند فولاد، سیمان و فلزات در سال جاری نسبت به سال ۱۴۰۰ به طور متوسط ​​۱۷ درصد افزایش داشته است، گفت: صنعت فولاد ۱۳.۷ درصد، سیمان ۱.۸ درصد، فلزات ۲۵ درصد و سایر صنایع است. ۳۱ درصد انرژی بیشتری دریافت کردند. شهرک های صنعتی نیز ۱۳.۴ درصد در مدیریت مصرف مشارکت داشتند. بر اساس برنامه مدیریت مصرف در شهرک های صنعتی تا پایان شهریور پایان می یابد.

همگام سازی با شبکه ترکیه در حال پیگیری است

مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص آخرین وضعیت همگام سازی با شبکه برق ترکیه اظهار داشت: شبکه دو کشور از طریق پست پشتیبان همگام سازی شده و تبادلات در حال پیگیری است و طبق پیش بینی های انجام شده محقق خواهد شد. برای سال آینده با توجه به اینکه مبادلات با ترکیه از طریق بازار برق و بخش خصوصی انجام می شود، مذاکرات طولانی شده است.

به گفته رجبی مشهدی، به طور متوسط ​​سالانه ۳۰۰۰ مگاوات به تقاضای صنایع و ۲۰۰۰ مگاوات به رقم مصرف اضافه می شود. بر اساس ماده ۴ رفع موانع تولید صنایع، آنها موظف به احداث نیروگاه هستند تا بتوانند برق پایدار را تامین کنند.

مدیرعامل توانیر همچنین گفت: گزارش اولیه نشان می دهد عدم تغییر ساعت رسمی کشور بیش از ۷۰۰ مگاوات به مصرف برق روزانه در پیک بار اضافه می کند که عدد بالایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا