اقتصاد جهان

برنامه اعضای بریکس برای افزایش همکاری در زمینه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از خبرگزاری تاس، اوکسانا لوت وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد که در سال ۲۰۲۵، کشورهای عضو بریکس با در نظر گرفتن اعضای جدید، برنامه جدیدی برای همکاری در زمینه کشاورزی ایجاد و تصویب خواهند کرد.

وی در بیانیه خود که روز جمعه منتشر شد، تاکید کرد که دولت روسیه آماده مشارکت فعال در توسعه این برنامه گروه بریکس است.

لات گفت: یکی دیگر از نتایج ریاست جمهوری، گزارش کلی از اجرای برنامه اقدام برای همکاری کشورهای بریکس در حوزه کشاورزی در سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ بود که دیروز در جلسه کارگروه بریکس در حوزه کشاورزی به تصویب رسید. از کشاورزی

وی افزود: باید تاکید کنم در اجرای مفاد این طرح موفقیت چشمگیری کسب کرده ایم. مایلم به این نکته توجه کنم که در چارچوب ریاست جمهوری برزیل در کشورهای بریکس در سال ۲۰۲۵، باید طرح جدیدی را با در نظر گرفتن این مشکل تدوین و تصویب کنیم.

به گفته وزیر روسیه، کشورهای بریکس «بهترین» منابع طبیعی را دارند. به عنوان مثال، سهم زمین کشاورزی در کشورهای بریکس بیش از ۳۰ درصد از مساحت جهان است.

وی گفت: کشورهای بریکس پتانسیل قابل توجهی برای تقویت جایگاه خود در بازار جهانی کشاورزی و تضمین عرضه بی وقفه برای تضمین امنیت غذایی جهان دارند.

این مقام روسی افزود: در سال ۲۰۲۴ کشورهای بریکس رشد چشمگیری داشته اند و کشورهای جدید به ما ملحق شده اند… من مطمئن هستم که همکاری های سیاسی و اقتصادی بین کشورهایمان را در زمینه کشاورزی و امنیت غذایی بیشتر گسترش خواهیم داد.

کشورهای بریکس در ابتدا شامل کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بودند که نام خود را از حروف اول این کشورها گرفته بودند.

سال گذشته، این گروه عضویت خود را گسترش داد: ایران، عربستان سعودی، اتیوپی، مصر، آرژانتین و امارات متحده عربی به آن پیوستند. بیش از ۴۰ کشور دیگر برای به چالش کشیدن نظم جهانی تحت سلطه اقتصادهای غربی ابراز علاقه کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا