فناوری

برنامه اپل برای کار با آیفون بدون استفاده از دست؛ «سیری» مجهز به هوش مصنوعی عرضه می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

یورونیوز: از آنجایی که بسیاری انتظار دارند اپل نسخه بهبود یافته سیری را در کنفرانس توسعه دهندگان نرم افزار سالانه خود در ۱۰ ژوئن معرفی کند، گزارش ها حاکی از آن است که این ابزار هوشمند از JPT Chat پیشی گرفته است و حتی می تواند “بهتر” از چت بات باشد. شرکت OpenAI اقدام کند.

بلومبرگ نیوز می‌گوید نسخه جدید سیری به کاربران این امکان را می‌دهد که بسیاری از برنامه‌ها را در آیفون یا آیپد بدون دخالت دست کنترل و هدایت کنند.

به طور خاص، سیری جدید می‌تواند فایل‌ها و اسناد را باز کند، یادداشتی را به پوشه دیگری منتقل کند و ایمیل ارسال یا حذف کند. کاربران حتی می توانند از آن بخواهند که یک مقاله را خلاصه کند.

کارشناسان می گویند این تغییر نیازمند اصلاح نرم افزار زیربنایی سیری با استفاده از “مدل های زبان بزرگ” (به عنوان فناوری پشت GPT Chat و برنامه های مشابه) است و یکی از برجسته ترین حرکت های جدید اپل در زمینه هوش مصنوعی است.

ظاهرا اپل همچنین قصد دارد کلیدهای میانبر سیری را توسعه دهد که به کاربران اجازه می دهد تا به صورت دستی دستوراتی را برای ویژگی های برنامه ایجاد کنند.

پاسخگویی خودکار به پیام ها، خلاصه سازی پیام های صوتی و ویرایش عکس ها و ایموجی های تولید شده توسط هوش مصنوعی از دیگر ویژگی های جدید سیری است.

به گزارش بلومبرگ، در این نسخه بهبود یافته سیری که در حال حاضر قادر به انجام یک فرمان در یک زمان است، کاربران می توانند زنجیره ای از دستورات را با دستیار صوتی اپل ایجاد کنند.

به عنوان مثال، می توانید از سیری بخواهید که یک جلسه ضبط شده را خلاصه کند و سپس آن را برای یک همکار ارسال کند. یا می‌توانید از سیری بخواهید یک عکس را برش دهد و سپس آن را برای یک دوست ایمیل کند.

با استفاده از هوش مصنوعی، سیری جدید می‌تواند کارهایی که کاربران روی دستگاه‌های خود انجام می‌دهند را تجزیه و تحلیل کند و ابزارها را به طور خودکار فعال کند. این ویژگی جدید در ابتدا محدود به برنامه های اپل است، با این حال این شرکت قصد دارد در آینده از صدها دستور مختلف پشتیبانی کند.

این ویژگی ها تغییرات قابل توجهی را برای سیری نشان می دهد. پیش از این، سیری به کارهایی مانند ارائه آب و هوا، پخش موسیقی، ایجاد یادآوری یا افزودن موارد به لیست خرید محدود می شد.

به گفته نیویورک تایمز، این نسخه بهبود یافته همچنین می تواند مکالمات را ردیابی کند و پیام ها را خلاصه کند.

انتظار می‌رود سیری جدید با به‌روزرسانی بعدی اپل برای آیفون‌ها، iOS 18، در ماه سپتامبر و تقریباً همزمان با مدل‌های بعدی آیفون عرضه شود.

اپل همچنین با OpenAI قراردادی برای ادغام ربات چت و سایر فناوری‌ها در سیستم عامل iOS منعقد کرده است و همچنین در حال مذاکره با شرکت مادر گوگل، آلفابت، برای استفاده از ابزارهای جمینا در آینده است.

اپل می‌گوید انتظار دارد ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی برای آیفون، آی‌پد و مک (و همچنین بهبود سیری) کاربران را به ارتقای دستگاه‌هایشان تشویق کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا