ترندهای روز

برنامه ایلان ماسک برای سفر به مریخ؛ پنج پرواز استارشیپ به سیاره سرخ در دو سال آینده

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس می گوید که این شرکت قصد دارد تا ۲ سال آینده حدود ۵ ماموریت بدون سرنشین استارشیپ را به مریخ بفرستد. همچنین تاریخ احتمالی اولین ماموریت خدمه به مریخ را مشخص کرده است.

طبق پست ایلان ماسک در X، اگر ماموریت های بدون سرنشین استارشیپ بدون مشکل بر روی سیاره سرخ فرود آیند، اولین ماموریت خدمه ممکن است در اوایل سال ۲۰۲۸ باشد، اما او اضافه کرد: “اگر به مشکل برسیم، ۲ ماموریت دیگر به عقب رانده می شوند. سال.” یکی از دلایل این تاخیر دو ساله، همسویی سیاره زمین و مریخ است که این گونه سفرها را آسان می کند.

ایلان ماسک قبلاً همین برنامه را برای پروازهای کشتی ستاره مریخ مشخص کرده بود.

ماموریت کشتی ستاره ای به مریخ

ایلان ماسک در مورد ماموریت های مریخ استارشیپ می گوید:

“ما می خواهیم هر کسی که می خواهد یک مسافر فضایی باشد، شما، خانواده یا دوستانتان، یا هر کسی که رویای یک ماجراجویی بزرگ را در سر می پروراند، بتواند به مریخ برود. در نهایت، هزاران کشتی ستاره ای به مریخ خواهند رفت، و چه منظره باشکوهی است. خواهد شد!»

با این حال، توجه داشته باشید که زمان بندی ایلان ماسک اغلب خیلی دقیق نیست. در سال ۲۰۱۶، اسپیس ایکس اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۱۸ یک موشک به مریخ بفرستد. ۲۰۲۲ همچنین گفت که Starship می تواند اولین پرواز خود را در سال جاری به این سیاره انجام دهد.

به طور کلی، ایلان ماسک می خواهد انسان را به موجودی چند سیاره ای تبدیل کند. قبل از اینکه چیزی مانند جنگ هسته ای زندگی روی زمین را تهدید کند. البته بزرگترین نگرانی مدیرعامل اسپیس ایکس موانعی است که دولت بر سر راه او و شرکتش قرار می دهد:

یکی از بزرگترین نگرانی های من این است که برنامه Starship در زیر کوهی از بوروکراسی دولتی که هر سال رشد می کند مدفون شود.

به عنوان مثال، هفته گذشته اداره هوانوردی فدرال (FAA) اعلام کرد که SpaceX را به دلیل صدور مجوز و نقض ایمنی در دو پرتاب در سال ۲۰۲۳ جریمه می کند. البته ایلان ماسک نیز تهدید به شکایت از این آژانس کرده است. همچنین پنجمین پرتاب آزمایشی Starship به دلیل عدم صدور مجوز FAA تا اوایل آذرماه انجام نخواهد شد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا