ترندهای روز

برنامه جاه‌طلبانه عربستان برای جام جهانی ۲۰۳۴: احداث استادیومی در ارتفاع ۳۵۰ متری زمین

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

عربستان سعودی، میزبان بالقوه جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴، از ۱۱ استادیوم که قصد ساخت آن را دارد، رونمایی کرده است و یکی از آنها ویژگی هایی دارد که به نظر می رسد مستقیماً از یک بازی ویدیویی سایبرپانک بیرون آمده اند. ورزشگاه مذکور با نام نئوم در داخل شهر هوشمند با همین نام و در ارتفاع بیش از ۳۵۰ متر از سطح زمین ساخته می شود.

استادیوم نئوم می‌تواند میزبان ۴۶۰۰۰ تماشاگر باشد و «کاملاً از انرژی‌های تجدیدپذیر، عمدتاً از منابع باد و خورشید تأمین می‌شود». انتظار می رود ساخت آن در سال ۲۰۳۲ به پایان برسد.

استادیوم سایبرپانک عربستان برای جام جهانی ۲۰۳۴

برنامه بلندپروازانه عربستان سعودی برای جام جهانی 2034: ساخت استادیوم در ارتفاع 350 متری از سطح زمین

همانطور که در تصاویر منتشر شده از این ورزشگاه مشاهده می شود، اشکال چند ضلعی برای سقف ورزشگاه در نظر گرفته شده است که جلوه ای آینه ای بالای سر تماشاگران ایجاد می کند.

علاوه بر این، استادیوم نئوم تنها از طریق آسانسورهای پرسرعت و خودروهای بدون راننده قابل دسترسی خواهد بود. این ورزشگاه که بخشی از پروژه «خط» عربستان سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور است، قرار است میزبان یکی از دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی باشد.

از ۱۱ استادیوم برنامه ریزی شده، هشت استادیوم در ریاض، پایتخت عربستان سعودی ساخته خواهد شد، از جمله استادیوم بین المللی ملک سلمان که میزبان بازی های افتتاحیه و نهایی خواهد بود. شهرهای جده، الخبر و ابها نیز میزبان بخشی از این مسابقات خواهند بود.

برنامه بلندپروازانه عربستان سعودی برای جام جهانی 2034: ساخت استادیوم در ارتفاع 350 متری از سطح زمین

استادیوم بین المللی ملک سلمان، که در تصویر بالا می بینید، سه طبقه خواهد بود و در کنار صخره ای بزرگ ساخته می شود که اطراف آن را شیشه های رنگی و صفحه نمایش LED احاطه کرده است. البته این عکس ها فقط رندر هستند و ممکن است نسخه نهایی استادیوم ها متفاوت به نظر برسد.

کشور میزبان نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۳۴ در ۱۱ دسامبر (۲۱ آذر) اعلام خواهد شد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا