اقتصاد جهان

برنامه روسیه برای ایجاد خوشه های صنعتی در ایران و هند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایران تحلیل ، رومن چکوشوف، رئیس اداره همکاری های بین المللی و صدور مجوز تجارت خارجی وزارت صنعت و تجارت روسیه در گفتگو با خبرگزاری تاس فاش کرد که این کشور در حال بررسی امکان ایجاد خوشه های صنعتی است. در ایران و هند شرایط ورود سرمایه گذاران روسی به بازار این کشورها.

وی پس از نشست خبری گفت: قطعا هم ایران و هم هند کشورهایی هستند که به دنبال تشکیل نوعی خوشه صنعتی هستیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: من اینجا را منطقه صنعتی روسیه نمی نامم زیرا وظیفه ما جذب شرکای هندی و شاید حتی شرکای دیگر کشورها برای ایجاد زنجیره تولید است.

به نوبه خود، کنستانتین کیم، رئیس مرکز تجارت خارجی وزارت صنعت و تجارت روسیه، گفت که برای کمک به شرکت ها از نظر عملی، می توان سه نکته اصلی را در نظر گرفت.

وی گفت: اولین کار این است که به دنبال تامین کننده باشید. نکته دوم کمک به (شرکت ها) لجستیکی و نکته سوم کمک به پردازش و پرداخت در شرایط فعلی است.

این مقام روسی در ادامه افزود: وزارت صنعت و تجارت روسیه در سال گذشته از ۱۲۵ سازمان و در ده ماهه امسال بیش از ۶۰۰ سازمان حمایت کرده است.

طبق تعریف سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی، خوشه صنعتی مجموعه ای از واحدهای تجاری متمرکز در یک منطقه جغرافیایی معین با گرایش صنعتی مشترک است که با همکاری و تکمیل فعالیت های خود کالا و خدمات را تولید و عرضه می کنند. و همچنین چالش هایی دارند و فرصت های مشترکی هستند.

خوشه های صنعتی می توانند موتور محرکه اقتصاد ملی و منطقه ای باشند. زیرا با توسعه این خوشه‌ها، شرکت‌های درون خوشه کارآمدتر کار می‌کنند و از امکانات موجود استفاده هدفمندتری می‌کنند و زمان پاسخگویی آن‌ها به بازار بسیار کمتر از زمانی است که به صورت انفرادی کار کنند. ایجاد و توسعه خوشه صنعتی مزایای زیادی برای شرکت ها دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا