فرهنگ و هنر

برنامه نخستین روز جشنواره تئاتر فجر :: ایران تحلیل

امروز و همزمان با افتتاحیه رسمی چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، ۱۰ نمایش در سالن های مختلف روی صحنه می رود.

به گزارش ایران تحلیل، افتتاحیه چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر ساعت ۱۸:۳۰ امروز یکشنبه اول. بهمن همزمان با آغاز قسمت صحنه ای این دوره از جشنواره در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر برگزار می شود.

۴ اجرا در بخش مسابقه تئاتر ایران

تالار وحدت در اولین روز از چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر و در بخش صحنه مسابقه تئاتر ایران میزبان نمایش «ایل خون» به کارگردانی عجمان بیژن نسب از فسا به مدت ۷۵ دقیقه است.

همچنین سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر میزبان نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» به کارگردانی محمد جهانپا از مشهد خواهد بود که ۱۷ و ۲۰ به مدت ۷۵ دقیقه روی صحنه می رود. البته این اثر در بخش مهمان جشنواره نیز حضور دارد.

«ترمز اضطراری» دیگر نمایش مسابقه تئاتر ایران است که به کارگردانی بهار فضلی راد از مشهد در ۲ شیفت ساعت ۱۷:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر اجرا می شود.

چهارمین اثر مسابقه ایران تئاتر که در اولین روز از چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر اجرا می شود، نمایش «گزارش باز تنگ فنی» به کارگردانی فضل الله عمرانی از تهران است که در تالار تماشاخانه ایرانشهر برگزار می شود. ۱۸ و ۲۱ با مدت زمان ۸۰ دقیقه. صحنه می رود.

۶ نمایش در بخش مسابقه تئاتر دانش آموزی

یکشنبه ۱ بهمن و در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر ۶ نمایش در سالن های میزبان اجراهای جشنواره به روی صحنه می رود.

تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر در دو سانس ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ میزبان نمایش «قلات» به کارگردانی سعید زمانی از پردیس هنر است که به مدت ۶۰ دقیقه اجرا می شود.

«ببر» به کارگردانی رشید کریمی از کردستان از دانشگاه هنر و معماری نیز در بخش مسابقه تئاتر دانشجویی این جشنواره ۱۶ و ۲۹ در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می رود. مدت زمان این نمایش ۶۰ دقیقه است.

نمایش «اوبرمنش» به کارگردانی افشین حسنی نیا از دانشگاه هنر تهران نیز از دیگر نمایش های این بخش است که به مدت ۶۵ دقیقه در دو سانس ۱۶:۳۰ و ۱۸:۳۰ در سالن اصلی تماشاخانه مولوی اجرا می شود.

تالار کوچک تماشاخانه مولوی نیز در نخستین روز چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در دو سانس ۱۵:۳۰ و ۱۷ از دانشگاه سوره میزبان نمایش «در جنگ سسون موبو» به کارگردانی نوشین قاسمی خواهد بود. .

نمایش «مکار مکرم» ساخته علی سهری از دانشگاه سوره یکی دیگر از نمایش های مسابقه تئاتر دانشجویی در روز اول جشنواره است که در دو نوبت ساعت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ اجرا می شود.

تالار سنگلج در اولین روز از جشنواره تئاتر فجر میزبان نمایش «تقلید زال و رودابه» به کارگردانی محمد حاج محمدی است که در دو سانس ۱۷ و ۲۰ به مدت ۱۰۵ دقیقه روی صحنه می رود. ، از دانشگاه سوره.

چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ۲۷ دی تا ۱۲ بهمن زیر نظر مهدی حامدسقایان در تهران در حال برگزاری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا