اخبار اقتصاد ایران

برنامه وزارت نیرو برای کاهش خاموشی‌ها در تابستان/ امسال قطعی برق صنایع و کشاورزی کمتر خواهد بود :: ایران تحلیل

رئیس کمیسیون انرژی شورای اسلامی در تشریح تمهیدات وزارت نیرو برای تامین برق در فصل گرم سال گفت: با برنامه ریزی های انجام شده پیش بینی می شود امسال تعداد خاموشی ها و قطعی برق در خانگی، مصارف صنعتی و کشاورزی نسبت به گذشته کاهش یافته و شرایط بهبود خواهد یافت.

به گزارش ایران تحلیل، فریدون حسنوند با اشاره به جلسات کمیسیون انرژی با مسئولان وزارت نیرو در خصوص تمهیدات این وزارتخانه برای تامین برق در فصل گرم سال اظهار کرد: همه ساله قبل از شروع در فصل گرم سال جلسات مشترکی با وزارتخانه های نفت و نیرو برای موضوع تامین مواد غذایی برگزار می کنیم و موارد مرتبط داریم.

وی ادامه داد: این جلسات برای جلوگیری از بروز برخی حوادث احتمالی در فصل گرم سال برگزار شد، البته دولت سیزدهم از ۲ سال پیش مجموعه ای از تفاهم نامه ها و قراردادها را به منظور تولید ۱۶۰۰ مگاوات برق توسط صنایع و جوامع با نفت و گاز منعقد کرد. قدرت.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس گزارش های ارائه شده، هم اکنون ۱۸۰ دستورالعمل برای تابستان ۱۴۰۳ در بخش های منطقه ای، شهرستانی، استانی، کشوری، خصوصی و دولتی وجود دارد که در واقع یک سیاست کلی است. برای تمام نهادهای کشور

امسال نیروگاه های آبی آماده بهره برداری هستند

حسنوند ادامه داد: نکته دیگر پیشرفت برخی پروژه های نیروگاهی و تعمیرات اساسی برخی نیروگاه ها به ویژه نیروگاه های آبی است. سال گذشته به دلیل مشکلات بارندگی اکثر نیروگاه های برق آبی به بهره برداری نرسیدند اما امسال با بارندگی های اخیر نیروگاه های آبی آماده ارائه خدمات هستند.

امسال قطعی برق صنعتی و کشاورزی کمتر خواهد بود

وی همچنین بیان کرد: نکته بعدی در مورد نیروگاه های سیکل ترکیبی است که خوشبختانه حدود ۳۶۰۰ مگاوات افزایش تولید برق در نیروگاه های سیکل ترکیبی، افزایش تولید برق در نیروگاه های تجدیدپذیر و نیروگاه هایی که با صنعت قرارداد دارند، داشتیم، علاوه بر آن همچنین نیروگاه های برق آبی نیز وجود دارد. در مدار است.

رئیس کمیسیون انرژی شورای اسلامی در جمع بندی تصریح کرد: بنابراین پیش بینی می شود امسال کمترین مشکل را در تابستان داشته باشد و خاموشی ها کمتر و شرایط بهتر شود. بنابراین مدت زمان شروع و پایان گرما بیشتر است.

حسنوند تاکید کرد: تمام تلاش بر این است که کمترین مشکل را برای مردم ایجاد کند. در خصوص بحث تامین برق صنعت و کشاورزی، وضعیت به گونه ای است که اولویت اول تامین برق مشترکان خانگی، سپس کشاورزی و سپس صنعت خواهد بود. با این شرایط قطعی برق صنایع کشاورزی نسبت به سال های قبل کمتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا