اخبار اقتصاد ایران

برنج وارداتی کماکان مشمول دریافت ارز ترجیحی باقی ماند!

مجیدرضا منصورخاکی، سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران با اشاره به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه مبنی بر حذف برنج وارداتی از فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی، از حذف این پیشنهاد از دستور کار خبر داد.

افق میهن به نقل از ایسنا، سخنگوی انجمن واردکنندگان برنج ایران با اشاره به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه مبنی بر حذف برنج وارداتی از فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز ترجیحی، اعلام کرد: این پیشنهاد از دستور کار حذف شد.

مجیدرضا منصورخاکی با اعلام این خبر گفت: صبح امروز یکصد و بیست و چهارمین جلسه کمیسیون فرعی اقتصادی دولت برگزار شد و رئیس هیات مدیره انجمن نیز به عنوان نماینده بخش خصوصی در آن حضور داشت. نیست، ادامه داد: یکی از دلایل اصلی رد این پیشنهاد که مورد تاکید انجمن نیز قرار گرفت، همزمانی آن با آغاز فصل ممنوعیت واردات برنج بود که طبیعتا با توجه به حذف ارز ترجیحی انتظار می رفت. برنج در این مرحله، جهش قیمت و همچنین کمبود در هر دو نوع برنج وارداتی و ایرانی رخ می دهد و مصرف کننده بیشترین ضرر را با انتقال تقاضای برنج به محصولات جایگزین و التهاب بازار متحمل می شود.

وی با اشاره به سردرگمی واردکنندگان برنج در خصوص تسویه تعهدات ارزی کالاهای فروخته شده در سال گذشته، گفت: همچنان منتظر اعلام قیمت برنج وارداتی از سوی دولت هستیم تا تکلیف ترخیص کالاهای خارجی انجام شود. بر این اساس می توان تعهدات ارزی را تعیین کرد، این در حالی است که بانک مرکزی تا پایان تیرماه رسیدگی به تعهدات ارزی و جبران مابه التفاوت را به تعویق انداخته است و در صورت عدم تعیین به موقع این موضوع، مشکلات تجار در این منطقه از ماه آگوست پیچیده تر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا