ترندهای روز

برنده اصلی حضور زنان در «جوکر ۲»

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

مسابقه رئالیتی شو “جوکر” با حضور بازیگران زن رو به جلو است، به شکلی بهتر و آشکارتر نشان می دهد که این مسابقه با حضور بانوان حال و هوای دیگری پیدا کرده است.

زنان شرکت کننده در فصل دوم «جوکر» تمام باورهای غلط قبلی را از بین بردند و فضای جدیدی در شبکه خانگی باز کردند. تا پیش از این نگرانی هایی برای حضور بانوان در برنامه های طنز وجود داشت اما پس از پخش «جوکر ۲» باید اذعان کرد که جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

احسان علیخانی و «جوکر ۲» نشان دادند که می توان به راحتی بر برخی تابوهای خودسرانه و غیرضروری فائق آمد و از همه اصول و قواعد دفاع کرد. ارزش کار علیخانی برای اصرار و دفاع از حضور زنان در «جوکر» زمانی بیشتر مشخص می شود که نقدهای مربوط به حضور مردان در قسمت های قبل را مرور می کند.

بازیگران مرد جوکر با شوخی‌های درشتی که گاهی اوقات زشت می‌شد سعی کردند یکدیگر را بخندانند. این نوع شوخی مردان با یکدیگر باعث انتقادات زیادی به «جوکر» و ساترا شد، اما پس از حضور زنان و مردان در این رئالیتی شو، آن نگاه انتقادی از بین رفت و حتی تمجید هم به میان آمد.

زنان با روحیه و ادبیات زنانه خود فضای متفاوتی را به «جوکر» آوردند که تا به حال ندیده بودیم. اتفاقاً نشان دادند که می توان بدون استفاده از شوخی های لفظی خارج از عرف جامعه، خنده مخاطب را گرفت و برای برنامه جذابیت ایجاد کرد.

در این فصل، زنان به خوبی با تفکر، خلاقیت و ایده های خود کنار آمده اند و در بخش هایی مانند Jokertime سناریوهای جالبی را برنامه ریزی کرده اند. برای مثال شوخی ژاله صامتی با تشییع جنازه خودش و سبک کارگردانی اش در این صحنه، یکی از بهترین لحظات شوکر جوکر به حساب می آید. یا حرکات و کلام ناهید مسلمی جلوه کمدی خوبی دارد و لحظات خنده داری ایجاد می کند.

ساترا با دوراندیشی و عقلانیت به این قضیه پرداخت و اتفاق مهمی را رقم زد. در شرایطی که رسانه های مخالف سعی در طرح گزاره هایی از جمله محدودیت زنان در ایران دارند، نگاه صحیح ساترا کمک زیادی به اختلال در بازی این رسانه ها کرد.

در شرایط کنونی که جنگ قدرتمند رسانه ای در جریان است، باید با شجاعت و جسارت پیشقدم شد و هوای تازه را به نمایش خانگی تزریق کرد. در مورد حضور زنان در جوکر، برنده این بازی نه تنها علیخانی و زنان شرکت کننده، بلکه از همه مهمتر ساتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا