ترندهای روز

برنده مسابقه عکاسی هوش مصنوعی، به‌خاطر ارسال عکس واقعی از جایزه محروم شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

در یک چرخش نسبتاً عجیب و غریب، یک عکاس پس از برنده شدن عکس واقعی اش در بخش تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی در یک مسابقه عکاسی، جایزه خود را از دست داد.

نام این عکاس مایلز استری است و او یک عکس سورئال و در عین حال سورئال از یک فلامینگو را به رده هوش مصنوعی مسابقه عکاسی رنگی ۱۸۳۹ ارسال کرد (تصویر بالا). عکس او نه تنها به عنوان سومین عکس برتر از سوی داوران افق میهن شد، بلکه برنده جایزه رای مردم شد.

داوران مسابقه عکس که شامل افرادی از نیویورک تایمز و گتی ایماژ است، در ابتدا قادر به تشخیص واقعی بودن عکس مایلز نبودند. در ایمیلی به PetaPixel، برگزارکنندگان مسابقه به PetaPixel گفتند که با وجود اینکه هنوز از “پیام قدرتمند عکس آستری” قدردانی می کنند، شرکت او در مسابقه لغو شده است.

برنده مسابقه عکاسی هوش مصنوعی به دلیل ارسال عکس واقعی رد صلاحیت شدعکس مایلز در وب سایت مسابقه که اکنون حذف شده است

نظر برگزارکننده مسابقه و عکاس در مورد استفاده از هوش مصنوعی

سخنگوی آن می گوید:

“هر دسته از مسابقه معیارهای خاصی دارد که شرکت کنندگان باید در عکس های خود رعایت کنند. عکس ارسالی از ایشان [مایلز] الزامات مربوط به دسته تصاویر تولید شده با هوش مصنوعی را برآورده نمی کند. ما نمی‌خواهیم مانع از برنده شدن هنرمندان دیگر در هوش مصنوعی شویم.»

آستری نیز با ارسال ایمیلی به این نشریه آمده است:

می‌خواستم نشان دهم که طبیعت هنوز هم می‌تواند ماشین را شکست دهد و همچنین در کارهای واقعی که توسط خلاقان واقعی انجام می‌شود، نوعی مزیت وجود دارد. “بعد از دیدن تصاویر تولید شده توسط هوش مصنوعی که بر عکس های واقعی در مسابقات غلبه کردند، به این فکر کردم که داستان و پیامدهای چنین رویدادی را با ارسال یک عکس واقعی به یک مسابقه هوش مصنوعی تغییر دهم.”

در چند سال گذشته مدل های هوش مصنوعی پیشرفت زیادی در تبدیل متن به تصویر داشته اند و همین امر باعث شده تا دسته هوش مصنوعی به برخی از مسابقات عکاسی اضافه شود. مسابقات دیگری نیز وجود دارند که از هوش مصنوعی برای ایجاد تصاویر استفاده می کنند، به عنوان مثال، هفته گذشته فینالیست های مسابقه Miss AI، اولین مسابقه زیبایی که با هوش مصنوعی ایجاد شد، معرفی شدند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا