اخبار اقتصاد ایران

برنده واقعی قرعه‌کشی ایران‌ خودرو چه کسی است؟+ درصد سود

قرعه کشی ایران خودرو یکشنبه ۱۱ شهریور انجام می شود تا مشخص شود چه کسانی ۱۲۰ هزار خودرو گرفته اند. این افراد به معنای واقعی کلمه خوش شانس هستند، زیرا از هر ۱۰۰ متقاضی فقط سه برنده بیرون می آیند.

افق میهن به نقل از فرارو; نتایج قرعه کشی ایران خودرو نیز انگشت شمار افراد بدشانس است زیرا بین برندگان هایما ۷ ایکس و لونا تفاوت فاحشی وجود دارد. قیمت کارخانه هایما ۷X یک میلیارد و ۵۴۷ میلیون تومان است و همین خودرو در بازار یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان به فروش می رسد. برنده هایما ۷ ایکس در قرعه کشی ایران خودرو در نهایت ۱۴ درصد درآمد کسب می کند اما اختلاف قیمت خودروی برقی لونا در کارخانه و بازار آزاد به ۴۷ درصد می رسد. برنده موتور پژو ۲۰۷ Geared TU5 نیز موقعیتی مشابه دارد و در صورت فروش خودرو ۴۶ درصد سود خواهد داشت. برندگان ریرا و بستیون در قرعه کشی ایران خودرو این قابلیت را دارند که معادله را به هم بزنند چرا که قرار است هر دو خودرو برای اولین بار به دست مردم برسند.

قرعه کشی ایران خودرو; شادی با سود زیر ۳۰ درصد

قیمت هایما ۷X در بازار آزاد یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان است. برندگان قرعه کشی ایران خودرو مبلغ یک میلیون و ۵۴۷ میلیون تومان برای خرید هایما ۷X پرداخت می کنند. هایما ۷ ایکس موتور ۱.۶ لیتری توربو دارد و خرید آن در قرعه کشی ایران خودرو ۲۱۲ میلیون و ۹۷۹ هزار تومان ارزانتر از بازار آزاد است.
قرعه کشی ایران خودرو برای فروش گیربکس دستی تیپ V1 با گیربکس شش سرعته نیز انجام می شود. مشخص نیست این خودرو چند دستگاه توزیع می شود اما می دانیم که قیمت کارخانه آن ۵۸۹,۹۲۵,۳۰۹ تومان است. اگر نام شما در قرعه کشی ایران خودرو به میان بیاید خوش شانس هستید زیرا قیمت تارا V1 دستی با گیربکس شش سرعته ۲۵.۴ درصد بیشتر است و می توانید آن را زیر ۷۴۰ میلیون تومان خریداری کنید.

قیمت هایما اس ۵ در بازار آزاد به ۱.۴۷۰ میلیون تومان می رسد. در قرعه کشی ایران خودرو مشخص شد که چه کسانی می توانند هایما S5 با گیربکس شش سرعته اتوماتیک را از کارخانه به قیمت یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۱۱ تومان خریداری کنند.

اختلاف قیمت کارخانه هایما اس ۵ با بازار آزاد به ۲۹۹ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان می رسد و برنده حتی اگر برای مصرف شخصی در قرعه کشی ایران خودرو این شرکت شرکت کرده باشد، در نهایت ۲۵.۵ درصد نسبت به بازار آزاد سود خواهد داشت.

قیمت کارخانه سورن پلاس با موتور XU7P 469 میلیون و ۴۴۲ هزار و ۶۵۰ تومان است اما اگر نام فردی در قرعه کشی ایران خودرو به میان بیاید، فرصت خرید ۲۸ درصد ارزانتر یعنی ۶۰۰ میلیون تومان را خواهد داشت. اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد بنزین سورن پلاس با موتور XU7P به ۱۳۰ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان می رسد.

چهار محصول ایران خودرو با سود زیر ۳۰ درصد

نام ماشین مشخصات خودرو قیمت کارخانه قیمت بازار آزاد تفاوت قیمت
سورن پلاس موتور بنزینی XU7P ۴۶۹.۵ میلیون ۶۰۰ میلیون تومان ۲۷.۸ درصد
تارا دست V1 نوع شش سرعته ۵۸۹.۹ میلیون ۷۴۰ میلیون ۲۵.۴ درصد
هایما اس ۵ شش سرعته اتوماتیک ۱.۱۷۱ میلیارد ۱.۴۷۰ میلیارد ۲۵.۵ درصد
هایما ۷ ایکس ۱.۶ لیتری توربو ۱.۵۴۷ میلیارد ۱.۷۶۰ میلیارد ۱۳.۷ درصد

بیشتر بدانید ررا قرار است برای اولین بار در قرعه کشی ایران خودرو با قیمت یک میلیارد و ۱۳۰ میلیون و ۱۴۸ هزار تومان به دست مشتریان برسد. قیمت کارخانه ای ماشین برقی مدل FAW Bastion 1.1 میلیارد و ۱۹۷ میلیون است. هر دو خودرو هنوز در بازار آزاد تست نشده اند

قرعه کشی ایران خودرو; با بیش از ۳۰ درصد سود موفق باشید

قیمت رانا پلاس ارتقا یافته در بازار آزاد ۶۰۵ میلیون تومان است. با اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو متوجه می شویم چه کسانی می توانند رانا پلاس را به قیمت کارخانه بخرند و ۴۶۱ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان بپردازند. در این صورت برندگان قرعه کشی ایران خودرو ۱۴۳ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان کمتر پرداخت می کنند و ۳۱ درصد سود می برند.

اختلاف قیمت کارخانه با بازار آزاد وزن کش اتوماتیک تیپ V4 به ۳۱.۷ درصد می رسد. برندگان قرعه کشی ایران خودرو زیر بار بازار آزاد ۹۱۰ میلیونی نمی روند و می توانند تارا V4 اتوماتیک را با قیمت ۶۹۰ میلیون و ۸۰۴ هزار تومان یعنی ۲۱۹ میلیون ارزانتر خریداری کنند.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو مشخص می کند که چه متقاضیانی با پرداخت رقمی معادل ۳۳ ​​درصد زیر قیمت بازار آزاد، یک پژو ۲۰۷ با موتور TU3 دریافت می کنند. این خودرو در بازار آزاد ۶۱۰ میلیون تومان به فروش می رسد اما قیمت کارخانه ای آن از ۴۵۸ میلیون و ۴۳۷ هزار تومان فراتر نمی رود.

هایما S7 با موتور ۱.۸ لیتری مجهز به توربو پلاس در بازار آزاد و کارخانه به ترتیب یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون و ۱.۱۹۱ میلیون تومان به فروش می رسد. به این ترتیب اختلاف قیمت ۳۹۹ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان است و برنده قرعه کشی ایران خودرو ۳۳.۵ درصد سود خواهد داشت.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد موتور پژو ۲۰۷ TU5 حدود ۲۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. برندگان قرعه کشی ایران خودرو یک دستگاه پژو ۲۰۷ کارکرده را به قیمت ۴۷۱ میلیون و ۵۱۶ هزار تومان خریداری کرده و می توانند در بازار آزاد به قیمت ۶۹۰ میلیون تومان به فروش برسانند و ۴۶.۳ درصد سود به جیب بزنند.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو مشخص می کند که کدام متقاضیان برنده لونا هستند و با توجه به اختلاف قیمت کارخانه و بازار آزاد خودروهای برقی می توانند ۴۷ درصد سود ببرند. قیمت کارخانه لونا یک میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان است اما همین خودرو در بازار آزاد یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون تومان به فروش می رسد. اختلاف قیمت ۵۴۶ میلیونی بیشتر از اختلاف قیمت بازار و کارخانه محصولات ایران خودرو است مگر اینکه ریرا یا بستیون با اولین حضور خود در بازار آزاد قوانین بازی را به هم بزنند.

شش محصول ایران خودرو با سود بالای ۳۰ درصد

نام ماشین مشخصات خودرو قیمت کارخانه شما قیمت بازار آزاد تفاوت قیمت
رانا پلاس ارتقا یافته است ۴۶۱.۹ میلیون ۶۰۵ میلیون ۳۰.۹ درصد
پژو ۲۰۷ دنده ای موتور TU3 ۴۵۸.۵ میلیون ۶۱۰ میلیون ۳۳ درصد
تایر اتوماتیک LX نوع V4 ۶۹۱ میلیون ۹۱۰ میلیون ۳۱.۷ درصد
پژو ۲۰۷ دنده ای موتور TU5 ۴۷۱.۵ میلیون ۶۹۰ میلیون ۴۶.۳ درصد
هایما اس ۷ توربوپلاس ۱.۸ لیتری ۱.۱۹۱ میلیارد ۱.۵۹۰ میلیارد ۳۳.۵ درصد
لونا برقی ۱.۱۶۴ میلیارد ۱.۷۱۰ میلیارد ۴۷ درصد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا