ترندهای روز

برند معتبر چینی با این شاسی‌بلند به ایران برمی‌گردد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

برند معروف و بزرگ BYD پس از چند سال غیبت با موتور بهمن به ایران بازگشت. بهمن اسپیس که به عنوان زیرمجموعه برند وارداتی BM Cars شناخته می‌شود، شاسی‌بلند هیبریدی پلاگین BYD با نام Song Plus Champion Edition را به ایران می‌آورد.

BYD Song Plus Champion Edition در دو نوع برقی و پلاگین هیبریدی در بازار چین عرضه شده است. این خودرو فیس لیفتی از شاسی بلند معروف سانگ پلاس است که یکی از پرفروش ترین SUV های چین در ماه های اخیر بود.

مدل های پلاگین هیبریدی و الکتریکی Song Plus Champion Edition همزمان عرضه شدند. هر دوی آنها از طراحی متمایز چهره Ocean X با چراغ‌های جلویی مشابه BYD Seal استفاده می‌کنند. در جلو، Sing Plus Electric دارای جلوپنجره بسته است، در حالی که نسخه DM-i (Plug-in Hybrid) از جلوپنجره بدون قاب استفاده می کند.

برند معتبر چینی با این SUV به ایران بازمی گردد

در مورد موتور، Sung Plus Champion Edition تمام الکتریکی دارای یک موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۴ اسب بخار و گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر است. نسخه الکتریکی کمی قدرتمندتر دارای موتور ۲۱۸ اسب بخاری است. در مورد باتری، دو گزینه وجود دارد: باتری های ۷۱ کیلووات ساعتی و باتری های ۸۷ کیلووات ساعتی LFP. برد هر دو باتری بین ۵۲۰ تا ۶۰۵ کیلومتر است.

برند معتبر چینی با این SUV به ایران بازمی گردد

در مورد نسخه پلاگین هیبریدی باید بگوییم که این مدل به یک موتور ۱.۵ لیتری بنزینی با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و یک موتور الکتریکی برای تولید ۱۹۷ اسب بخار مجهز شده است. باتری نصب شده در این مدل برد ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلومتر (بر اساس چرخه CLTC) را ارائه می دهد. این نسخه با همین مشخصات وارد بازار ایران خواهد شد.

برند معتبر چینی با این SUV به ایران بازمی گردد

در داخل خودرو صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی با قابلیت چرخش وجود دارد. همچنین یک صفحه کیلومتر شمار بزرگ و یک فرمان سه پره برش D در سانگ پلاس وجود دارد. کنترل کننده تعویض دنده الماسی شکل در کنسول مرکزی خودنمایی می کند. از دیگر ویژگی های داخلی سانگ پلاس می توان به سیستم اتصال DiLink و کنترل تهویه مطبوع دو منطقه ای اشاره کرد.

نسخه هیبریدی پلاگین سانگ پلاس باید دارای دو سطح تریم مجهز به باتری کوچکتر برای برد الکتریکی ۱۱۰ کیلومتر باشد. این مدل از ۲۲۳۰۰ تا ۲۳۷۰۰ دلار (معادل یک میلیارد و ۲۹۵ میلیون تا یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان) قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا