فناوری

برگزاری اختتامیه نخستین هکاتون 5G همراه اول با تقدیر از تیم‌های برتر

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

اختتامیه اولین هکاتون ۵G همراه اول توسط مرکز تحقیق و توسعه اپراتور اول تلفن همراه کشور برگزار شد.

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم اختتامیه اولین هکاتون ۵G موبایل اول عصر امروز دوشنبه دوم بهمن ماه ۱۴۰۲ در ساختمان مرکز تحقیق و توسعه موبایل اول برگزار شد.

این هکاتون در تاریخ ۱۰ تا ۱۳ برگزار می شود دی امسال به همت مرکز تحقیق و توسعه همال‌آل و با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و فرهنگستان برگزار شد. شرکت حمال العول و طی آن شرکت کنندگان چالشی را که پرداخته بودند حل کردند.

* انتظار نداشتیم چالش را حل کنیم
در این مراسم اختتامیه وحید شاه منصوری رئیس مرکز تحقیق و توسعه خروجی هکاتون ابزار خرسندی را همراهی کرد و اظهار داشت: با توجه به سطح فنی مشکل، انتظار نداشتیم که چالش توسط شرکت کنندگان در مسابقه حل شود. هکاتون اما این مهم در این رویداد انجام شد.

وی ابراز امیدواری کرد در هکاتون های بعدی با تخصصی شدن چالش ها و حضور شرکت های دانش بنیان در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، سطح کیفی و کمی این رویداد ارتقا یابد.

هدف اولین هکاتون که تشکیل یک جامعه نخبگان متمرکز بر حل یک چالش فنی بود محقق شد و در حال حاضر شرکت کنندگان این هکاتون فرصت حضور و همکاری در آزمایشگاه ۵G باز موبایل اول را دارند.

لازم به ذکر است که هدف اولیه از راه اندازی آزمایشگاه آزاد ۵G و IoT ایجاد بستری برای جذب نخبگان و توسعه اکوسیستم تخصصی ۵G و IoT در کشور است که با رویدادهای نوآورانه و گام به گام به تحقق آن نزدیک می شویم. هکاتون ها

* اولین آزمایشگاه سیار ۵G در راه تبدیل شدن به یکی از قطب های اصلی توسعه فناوری نسل پنجم است.
آزاد روانشید، مدیر آزمایشگاه ۵G تلفن همراه اول ضمن ابراز خرسندی از حضور نخبگان متخصص در این رویداد، به جنبه های فنی مشکل پرداخت و اذعان داشت: خروجی این هکاتون فراتر از تصور بود. تلفن همراه اول

وی گفت: با ادامه این هکاتون ها، آزمایشگاه مذکور به یکی از قطب های اصلی توسعه فناوری ۵G تبدیل خواهد شد.

* تقدیر از بنیاد ملی نخبگان برای همراهی اول و تاکید بر حفظ نخبگان
در مراسم اختتامیه امروز که با هدف تجلیل و تجلیل از دو تیم برتر با اهدای «مبلغ یک میلیارد ریال» برگزار شد، آرش امینی، نماینده بنیاد ملی نخبگان نیز از پژوهشگاه همراه اول تشکر کرد. مرکز توسعه برای برگزاری چنین رویدادهایی. وی تصریح کرد: تاکید بنیاد ملی نخبگان بر جذب هر چه بیشتر دانش آموزان و افراد توانمند است و گروه های توانمندی مانند همراه اول باید حفظ و جذب نخبگان را تمرین کنند.

لازم به ذکر است دومین هکاتون با موضوع «پیاده سازی پلت فرم شارژ همگرا در شبکه ۵G» و ثبت نام تا ساعت ۳۰ برگزار می شود. بهمن ۱۴۰۲ از طریق آدرس rd.mci.ir قابل دسترسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا