فناوری

برگزاری بوتکمپ رسانه در عصر هوش مصنوعی با حمایت همراه اول

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، اولین جشنواره فناورانه روابط عمومی که با حمایت اولین شرکت ۲۲ برگزار شد. اردیبهشت این ماه در دانشگاه علامه طباطبایی و تا چهارشنبه ۲۶ آغاز شد اردیبهشت ماه همچنان ادامه دارد، در دومین روز اجرای خود به بوت کمپ «رسانه در عصر هوش مصنوعی» رفت.

این دوره آموزشی فشرده مهارت محور نیز با حمایت همراه اول و با هدف توانمندسازی دانشجویان و فعالان عرصه ارتباطات برای ورود به بازارهای جدید کار و اشتغال، عصر یکشنبه ۲۳ برگزار می شود. اردیبهشت در سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

این دوره که به دبیری رامین طوسی از فعالان حوزه هوش مصنوعی و دکترای سیستم های مخابراتی از دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن بررسی مبانی و مفاهیم پایه به تشریح اقدامات بین المللی در زمینه ایجاد ارتباط بین صنعت رسانه و هوش مصنوعی در نهایت با معرفی ابزارهای ترندینگ و کاربردی در این قسمت نحوه کار با هر یک به صورت تخصصی برای گرفتن بهترین خروجی توضیح داده شد.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی که این روزها در حوزه «رسانه» رونق گرفته و خبرنگاران و خبرنگاران به طرق مختلف از ظرفیت های آن بهره می برند، به تحلیل سریع و با کارایی بالا حجم زیادی از داده ها کمک می کند. و تحلیل شود.

این ابزارها به اهالی رسانه اجازه می دهد تا روندها و بینش هایی را که ممکن است نادیده گرفته شده اند، کشف کنند.

هوش مصنوعی همچنین می تواند به بررسی واقعیت و تأیید اطلاعات و سرعت بخشیدن به روند تأیید گزارش های خبری کمک کند. ابزارهای توسعه‌یافته در این زمینه که توانایی تولید محتوا در قالب‌های مختلف را دارند، به خبرنگاران کمک می‌کنند تا محتوای خود را برای مخاطبان شخصی‌سازی کنند تا منجر به خلق داستان‌های جذاب‌تری برای آنها شود.

به طور کلی، ترکیب ابزارهای هوش مصنوعی در روزنامه‌نگاری می‌تواند با ساده‌سازی فرآیندها، شاخص دقت و کیفیت کلی گزارش‌های خبری را بهبود بخشد.

از آنجایی که ابزارهای هوش مصنوعی می توانند کارایی و بهره وری خبرنگاران و خبرنگاران را به میزان قابل توجهی افزایش دهند، لازم است این گروه نحوه کار با ابزار تولید و تولید محتوا را بیاموزند.

علاوه بر این، ابزارهای هوش مصنوعی می‌توانند به خودکارسازی وظایف تکراری، مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها و بررسی حقایق کمک کنند، و به روزنامه‌نگاران اجازه می‌دهند بیشتر بر روی ساختن داستان‌های جذاب تمرکز کنند.

دسترسی سریع به بینش ها و روندهای ارزشمند از مجموعه داده های بزرگ نیز از دیگر مزایای کار با ابزارهای هوش مصنوعی است و به تولید محتوای آگاهانه تر و موثرتر کمک می کند.

روزنامه نگاران در سراسر جهان به طور فزاینده ای از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای گزارش دهی و تولید محتوا استفاده می کنند. کشورهایی مانند آمریکا، انگلستان، چین، ژاپن و آلمان از جمله پذیرندگان پیشرو فناوری هوش مصنوعی در روزنامه نگاری هستند.

بررسی مدل های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT که اکنون به مرحله رشد رسیده اند و می توانند با مشکلاتی (مثلاً حل یک مسئله ریاضی) مواجه شوند، از دیگر موضوعات مطرح شده در این بوت کمپ بود.

در این دوره آموزشی کاربردی به فعالیت برخی از شرکت های پیشرو در زمینه هوش مصنوعی کشور مانند «همراه اول» نیز اشاره شد و گفته شد که در یک نمونه از فعالیت های هوش مصنوعی اپراتور اول تلفن همراه کشور ، دو سال گذشته بر روی پروژه تولید ویژه ویژوال کار کرد.

این پروژه به کاربران امکان ضبط و آپلود ویدیو با تلفن همراه خود را می داد. سپس با ایران تحلیل شخصیت انیمیشن مورد نظر خود، این شخصیت به جای آنها حرکت می کند و صحبت می کند که در واقع برای ساخت بسیاری از ویدیوهای ساده بسیار مفید بود.

لازم به ذکر است که در طول این بوت کمپ از مجموعه ای از ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به تولید و توزیع محتوای خبری، تولید و ویرایش عکس و فیلم، ایجاد زیرنویس خودکار، ایجاد محیط واقعیت افزوده، تولید جلوه های ویژه، تولید موسیقی، مانیتور محتوا و …. مقدمه، نحوه کار با آنها توضیح داده شد و نقاط قوت و ضعف هر کدام بررسی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا