اخبار اقتصاد ایران

برگزاری نشست «تلکوبانک‌ها، پیوند دو صنعت برای استخراج منابع مشترک» با حضور ایرانسل :: افق میهن

نشست «تلکوبانک ها، اتصال دو صنعت برای استخراج منابع مشترک» در سومین روز از نمایشگاه تراکنش با حضور معاون دیجیتال ایرانسل برگزار شد.

به گزارش افق میهن، ظهر چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲، در سومین روز از نهمین نمایشگاه تراکنش ایران، نشست تخصصی «تلکوبانک ها، اتصال دو صنعت برای استخراج منابع مشترک» با حضور سید میثم سیدصالحی، معاون فناوری شرکت مخابرات ایران، باقر صمدی، معاون رئیس شرکت دیجیتال ایرانسل، مصطفی درزیزی، مدیر کل بازرگانی سازمانی همال اول، امیر مغازه ای، مدیرکل یکپارچه سازی فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران، بلال مدج، مشاور تحول دیجیتال و علاقمندان به حوزه تحول دیجیتال مالی، برگزار کردند. این نمایشگاه در سالن آمفی تئاتر مرکز آفرینش های فرهنگی کانون پرورش فکری.

معاون فناوری شرکت مخابرات ایران در ابتدای این جلسه به تشریح مفهوم تلکوبانک که از دو بخش تلکو و بانک تشکیل شده است، گفت: مفهوم تلکوبانک مفهوم جدیدی برای اهداف عملیاتی نیست و بیشتر است. بیش از یک دهه امروزه با گسترش فعالیت‌های نوآورانه در این دو صنعت، بسیاری از ظرفیت‌های مالی به سمت بستر تله‌بانک سوق داده شده است و در صورت گره خوردن این دو صنعت و پیاده‌سازی مفهوم تله‌بانک، می‌توانند خدمات خوب و کم‌هزینه‌ای را به خود ارائه دهند. مشتریان .

معاون دیجیتال ایرانسل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شرکت ها و اپراتورهای مخابراتی قرار نیست بانکی شوند، گفت: یکی از موضوعات مهم امروز در صنعت بانکداری بحث اعتبارسنجی است که اپراتورها می توانند با توجه به حجم بالای آن. مشترکین و همچنین داده ها با توجه به نیاز بانک ها. شریک راهبردی و مهمی برای این موضوع باشید و در بحث اعتبارسنجی به بانک ها کمک کنید. همچنین اپراتورها به دلیل زیرساخت های امن و تجربه طولانی در پرداخت و تراکنش های آنلاین، می توانند با همکاری های دیجیتال مشترکی که با بانک ها تعریف می کنند، هزینه های بانک ها را تا یک پنجم کاهش دهند.

صمدی با اشاره به قابلیت های ابر اپلیکیشن ایرانسلمن گفت: ایرانسلمن ماهانه بیش از ۲۰.۳ میلیون کاربر فعال دارد. این توانایی و ظرفیت به اپراتورها این امکان را می دهد تا بستر انواع خدمات دیجیتالی در حوزه های مالی را به صورت ایمن در اختیار بانک ها قرار دهند تا بتوانند از این طریق به مشترکان خود خدمات رسانی کنند.

معاون دیجیتال ایرانسل همچنین با اشاره به اینکه کیف پول دیجیتال ایرانسل تنها کیف پول دیجیتال منطبق بر مقررات بانک مرکزی است، ادامه داد: از طریق کیف پول دیجیتالی به نام جیبجت وارد بحث بانکی شدیم و بر اساس مجوزی که از سوی بانک مرکزی صادر شده بود این کار را انجام دادیم. بانک. ما مرکز را ارائه و پیشرفت دادیم و به دنبال ورود به حوزه های دیگر از جمله خرید اعتباری هستیم.

این نشست تخصصی در ادامه با سخنان مدیر کل بازرگانی سازمانی معبرالاول ادامه یافت و وی گفت: تلکوبانک کمک شایانی به سیستم بانکی ما در زمینه دسترسی سریع به خدمات بانکی می کند اما این خدمات کمی است. در کشور ما به دلیل تعداد زیاد شعب بانکی مورد غفلت قرار گرفته است.» اگرچه در همه جای کشورمان دسترسی به خدمات بانکی و اینترنت وجود دارد، اما برای پیشرفت تلکوبانک می‌توان به سمت خدمات اعتباری رفت و همکاری‌های بین بانکی و بین اپراتورها از جمله خدمات مالی در بستر اپراتورهای تلفن همراه را توسعه داد. ما شاهد هستیم که امروزه حمل و نقل و نگهداری وجه نقد در کشور کاهش یافته است، بنابراین داده های اپراتورهای مخابراتی می تواند به بهبود وضعیت حوزه مالی و بانکی و ارائه خدمات بانکی کمک کند.

در ادامه این نشست مدیرکل یکپارچه سازی فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران نیز گفت: بستر مناسبی برای ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن در اپراتورها و بانک ها وجود دارد. از این رو هم افزایی این دو نهاد بدون شک باعث بهبود نحوه و شکل خدمت رسانی خواهد شد. شرکت مخابرات در حال ارائه پلتفرم ابری بر روی فیبر نوری برای رفع دغدغه بانک ها و شرکت های پرداخت است و به زودی تفاوت قابل توجهی را در خدمات ارائه شده بر اساس ابر احساس خواهیم کرد.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این نشست که مشاور تحول دیجیتال سازمان ها و کسب و کارها است، با اشاره به اینکه هم افزایی صنعت بانکداری و مخابرات، خدمات نوین بانکی را ارائه می کند، گفت: امروز شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی به سمتی رفته اند. ارائه یک سرویس پلت فرم برای مسیر کاری خود. راحت باشند و زودتر به اهدافشان برسند. همانطور که می بینیم امروزه ارائه دهندگان خدمات ارتباطی که به سمت سرویس پلتفرم حرکت کرده اند وارد عرصه مشارکت با بانک ها، سوپرها، خدمات مالی، کیف پول و ارائه خدمات بانکی در قالب سرویس BaaS شده اند و فعالیت های خود را انجام می دهند. روی این پلتفرم ها .

ایرانسل به عنوان اولین اپراتور ارائه دهنده ۵G و رکورددار سرعت و تعداد سایت های ۵G در ایران، برنامه جامع «تحول دیجیتال» را با هدف توانمندسازی جامعه ایرانی در سبک زندگی دیجیتالی در دستور کار خود قرار داده است. و تاکنون نقش کلیدی در گسترش زیرساخت های ارتباطی کشور داشته است تا به عنوان هسته مرکزی تحول دیجیتال خدمت کرده است. نقشه راه و چشم انداز ایرانسل، گسترش این نقش از طریق توسعه نسل پنجم زیرساخت اینترنت و شبکه فیبر نوری و همچنین ورود تاثیرگذار و قدرتمند در لایه های بستر و تمرکز بر مدیریت و رهبری اکوسیستم دیجیتال همراه با سرمایه گذاری در هوش مصنوعی، ابرداده، رایانش ابری و غیره است.

هدف استراتژیک ایرانسل انتقال از یک شرکت خدمات ارتباطی پایه (تلکو) به یک شرکت فناوری محور (تککو) است که بتواند خدمات متنوعی را هم در لایه زیرساخت و هم در لایه سرویس و پلتفرم ارائه کند و کشور را دیجیتالی کند. اکوسیستم قوی تر ایرانسل به عنوان شرکت پیشرو در تحول دیجیتال به تازگی اولین کیف پول دیجیتال رسمی ایران را زیر نظر بانک ملت عرضه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا