فرهنگ و هنر

برگزاری نشست خبری دبیر جشنواره فیلم فجر :: ایران تحلیل

نشست خبری دبیر جشنواره فیلم فجر مجتبی امینی در حال برگزاری است.

به گزارش ایران تحلیل، نشست خبری مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر با حضور مسئولان جشنواره و اصحاب رسانه در موزه سینما در حال برگزاری است.

جلسه با پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و قرائت کلام الله مجید آغاز شد.

مسعود نجفی مدیر روابط عمومی این جشنواره فیلم فجر ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه اعلام کرد که طبق روال گذشته خبرنگارانی که سوال دارند به نوبت در بخش دوم می نشینند و پس از سخنان دبیر جشنواره می توانند سوالات خود را مطرح کنند. همچنین این برنامه به صورت زنده از طریق سایت روبیکا و شبکه دو در حال پخش است.

سپس پوستر بخش بین الملل، جبهه شرق، مسابقات آسیایی کشورهای اسلامی، سینما سعادت، جاده کمربند، پوستر فلسطین با عنوان روح و دم، بازار بین المللی، نگاه نو با طراحی حمیدرضا بیداقی به نمایش درآمد. رونمایی کرد.

سپس مجتبی امینی، دبیر چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر با بیان اینکه وارد فصل جدیدی از جشنواره فیلم فجر شده ایم، گفت: امسال از اینکه جشنواره پر جنب و جوش و پر رونقی را به دلیل آثار زیبا داریم، سپاسگزاریم. که آنها تولید و خلق کردند.»

امسال جشنواره شلوغی است و با توجه به تقاضای زیاد فیلمسازان، هیئت انتخاب به سختی گذشت و حدود ۱۰۶ مورد به دبیرخانه فرستاده شد و بررسی شد. همچنین به احترام تمامی اهالی سینما، در پی تولید تعداد زیادی فیلم اول، ۵۱ فیلم اول درخواست شرکت کردند، بخش فیلم اول به جشنواره اضافه شد و میزبان ۱۲ اثر هستیم و در کنار آن، جشنواره کار خود را با ۴ اثر انیمیشن آغاز خواهد کرد.

وی افزود: حسن امسال این است که آثار در اقلیم های مختلف کشور ساخته شده و با مجموعه ای از فیلم های جغرافیایی و مناطق با موضوعات مختلف روبرو هستیم. همچنین فیلم های خوبی در زمینه های اجتماعی، کودک و نوجوان، کمدی، دفاع مقدس داریم.

امینی اعلام کرد: امسال نیز کار هیئت داوران به سختی هیئت انتخاب خواهد بود چرا که فیلم های خوب زیادی داریم و فیلم های پرمخاطب سینما ساعت ۱۶ اکران می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا