اخبار اقتصاد ایران

برگزاری نشست شورای قیمت‌گذاری محصولات اساسی کشاورزی بدون اشاره به برنج!

وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی گندم را اقدامی چند بعدی خواند و کشاورز، مصرف کننده و دولت را از نتایج این طرح منتفع دانست.

افق میهن جلسه شورای قیمت گذاری محصولات اساسی کشاورزی برگزار شد.

به گزارش سایت رسمی وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا نوری در جلسه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی از محصولات اساسی کشاورزی، دولت را حامی تولیدکنندگان و کشاورزان معرفی کرد و گفت: در خرید تضمینی گندم. ، محصول با قیمت مناسب از کشاورز خریداری می شود. . با این رویکرد کشور در تولید گندم به خودکفایی رسید و توانستیم گامی عملی در جهت دستیابی به امنیت غذایی پایدار برداریم.

وی در جلسه اعضای شورا با تاکید بر این نکته خاطرنشان کرد: معظم له در دیدار دولت و مقام معظم رهبری بر موضوع گندم و تداوم طرح خرید تضمینی گندم تاکید کردند. تمرکز ما در دولت بر اجرای مستمر این طرح است و راهبرد وزارت جهاد کشاورزی در خرید تضمینی گندم حمایت همه جانبه از تولیدکننده و کشاورز است.

وزیر جهاد کشاورزی از تلاش برای یکسان سازی آرای اعضا برای رسیدن به نقطه مطلوب خبر داد و افزود: گندم یک محصول استراتژیک است و شرایط حاکم بر آن بر سایر مولفه های امنیت غذایی تاثیرگذار است، از این رو وزارت جهاد کشاورزی در تلاش است. تا به توافق همه اعضا برسد. دریافت کنید

غلامرضا نوری ابراز امیدواری کرد تا چند روز آینده با همدلی اعضا، قیمت نهایی خرید تضمینی گندم اعلام شود.

طبق قانون؛ شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی از محصولات اساسی کشاورزی متشکل از ۱۱ عضو مجریه، مقننه، صنفی و کشاورزان متخصص به ریاست وزیر جهاد کشاورزی است.

شایان ذکر است در سخنان وزیر جهاد کشاورزی قیمت برنج ذکر نشده است، این در حالی است که سازمان بازرسی کل کشور با ارسال نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی نسبت به تاخیر در تعیین و ابلاغ ضمانت نامه هشدار داده است. قیمت خرید گندم و برنج برای سال زراعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا