اخبار بورس

بریکس، موتور رشد اقتصاد جهانی خواهد بود؛ نه غرب!

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد؛

پوتین امیدوار است که گروه بریکس – که علاوه بر برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، اکنون مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی را نیز در بر می گیرد- به عنوان یک نیروی موازنه قوی در برابر غرب در جهان تبدیل شود. سیاست و تجارت می شود .

گزارش کردن اخبار بورس به نقل از cnbc; ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه گفت که گروه بریکس به دلیل اندازه و رشد نسبتا سریع‌تر در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته غربی، بیشترین رشد اقتصادی جهانی را در سال‌های آینده ایجاد خواهد کرد.

پوتین امیدوار است که گروه بریکس – که علاوه بر برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، اکنون مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی را نیز در بر می گیرد- به عنوان یک نیروی موازنه قوی در برابر غرب در جهان تبدیل شود. سیاست و تجارت می شود .

رئیس کرملین قرار است از ۲۲ تا ۲۴ اکتبر میزبان نشست بریکس در کازان روسیه باشد.

در مجمع اقتصادی بریکس در مسکو، پوتین به مقامات و بازرگانان گفت: «کشورهای عضو انجمن ما اساساً محرک‌های رشد اقتصادی جهانی هستند، در آینده قابل پیش‌بینی، کشورهای بریکس منبع اصلی رشد تولید ناخالص داخلی خواهند بود.

وی همچنین افزود: رشد اقتصادی اعضای بریکس به طور فزاینده ای کمتر تحت تاثیر نفوذ یا دخالت خارجی قرار می گیرد. این در اصل به معنای حاکمیت اقتصادی است.

نشست هفته آینده توسط مسکو به عنوان مدرکی مبنی بر شکست تلاش های غرب برای منزوی ساختن روسیه به خاطر اقداماتش در اوکراین مطرح می شود.

روسیه از دیگر کشورها می‌خواهد تا برای بازسازی سیستم مالی جهانی و پایان دادن به سلطه دلار آمریکا با یکدیگر همکاری کنند.

چین، هند و امارات متحده عربی روز جمعه تایید کردند که رهبران آنها در نشست کازان شرکت خواهند کرد.

درها باز است

پوتین گفت که ۳۰ کشور در سراسر جهان برای همکاری با گروه بریکس ابراز علاقه کرده اند و در نشست هفته آینده گزینه های احتمالی برای گسترش بیشتر این گروه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

پوتین به خبرنگاران از کشورهای بریکس گفت: درها باز است، ما جلوی کسی را نمی گیریم.

پوتین به برخی از ابتکاراتی که روسیه پیش از اجلاس معرفی کرد، از جمله سیستم مشترک پرداخت های فرامرزی و یک شرکت بیمه اتکایی اشاره کرد.

پوتین گفت که اعضای این گروه در حال کار بر روی یک سیستم پیام‌رسان مالی مانند سوئیفت هستند که از تحریم‌های غرب مصون است و از ارزهای دیجیتال ملی برای تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری با پتانسیل رشد بالا در داخل و خارج از کشورهای بریکس استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد که ابتکارات مالی روسیه برای این اجلاس مستلزم استفاده گسترده از ارزهای ملی است، در حالی که بحث ایجاد ارز واحد برای گروه بریکس را “نابهنگام” خواند.

وی از بانک توسعه جدید، تنها موسسه توسعه چندجانبه کشورهای بریکس خواست تا در زمینه فناوری و زیرساخت در کشورهای جنوب جهانی سرمایه گذاری کند.

پوتین گفت: “این بانک به عنوان یک موسسه توسعه در حال حاضر به عنوان جایگزینی برای بسیاری از مکانیسم های مالی غربی عمل می کند و ما البته آن را بیشتر توسعه خواهیم داد.” وی همچنین خواستار سرمایه گذاری بیشتر در تجارت الکترونیک و هوش مصنوعی شد.

پوتین همچنین تلاش کرد تا پروژه های حمل و نقل جدید روسیه مانند مسیر دریایی قطب شمال و کریدور شمال-جنوب را که روسیه را از طریق دریای خزر و ایران به خلیج فارس و اقیانوس هند متصل می کند، ترویج دهد.

وی گفت: این مسیر کلیدی برای افزایش حمل و نقل کالا بین قاره های اوراسیا و آفریقا است.

پایان مقاله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا