ترندهای روز

بز؛ بنکسی از یک اثر هنری جدید روی دیوار ساختمانی در لندن رونمایی کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

بنکسی هنرمند خیابانی که هنوز نام واقعی خود را فاش نکرده است، از آخرین اثر هنری خود بر روی دیوار ساختمانی در جنوب غربی لندن پرده برداری کرد: بز کوهی که به طور نامطمئن بر روی تپه ای نشسته است.

آخرین اثر بنکسی که در نزدیکی پل کیو در غرب لندن پیدا شد، بزی را نشان می دهد که سنگ هایی در پایش افتاده است.

پیش از این، یک دوربین مداربسته در همان نزدیکی روی نقاشی زوم کرده بود که اکنون به موقعیت اولیه خود بازگردانده شده است.

بنکسی هیچ سرنخی در مورد معنای گرافیتی جدید خود ارائه نکرده است، اما با توجه به تمایل این هنرمند به انتقال پیام های سیاسی از طریق نقاشی هایش، آخرین اثر هنری خیابانی او بحث های زیادی را برانگیخته است.

برخی این تابلو را توصیفی از وضعیت خطرناک جهان به دلیل تغییرات آب و هوایی و اینکه انسان ها در لبه پرتگاه و در آستانه انقراض قرار دارند، می دانستند. پریدن مهم نیست، بهتر است چند قدم به عقب برگردید.

برخی نیز به آثاری اشاره می کنند که پیش از این بنکسی در حمایت از فلسطین خلق کرده است و این اثر را نماد غزال کوهی فلسطینی می دانند که در خطر انقراض است. تمام دنیا در حال تماشای او هستند که او در لبه پرتگاه ایستاده است و زمان برای نجات او در حال پایان است.

بنکسی این بار نیز مانند دیگر آثارش در صفحه اینستاگرام خود بدون اشاره به معنای این اثر تایید کرد که این اثر متعلق به خودش است.

آخرین اثر هنری خیابانی بنکسی پس از طراحی آن هنرمند در جشنواره موسیقی گلستونبری در ماه ژوئن، که طی آن انبوهی از شرکت کنندگان قایق بادی مهاجران را که او طراحی کرده بود، روی دستان خود در حین اجراهای گروه سوار کردند، رونمایی شد. .

این کار با انتقاد جیمز کلارکی، وزیر کشور وقت بریتانیا مواجه شد که گفت این نوعی “بی اهمیتی” گذرگاه های غیرقانونی قایق مهاجران است و این هنر را “شیطنت” توصیف کرد.

در پاسخ به این انتقاد، بنکسی برای نجات مهاجران روی یک «قایق واقعی» سرمایه گذاری کرد. این قایق نجات به افتخار لویی میشل، آنارشیست مشهور فرانسوی در قرن نوزدهم نامگذاری شد.

مقامات ایتالیایی بعداً این قایق را که در حال نجات مهاجران از امواج دریا از جمله ۱۷ کودک بدون همراه بود، توقیف کردند. اقدامی که بنکسی آن را «غیرقابل قبول» توصیف کرد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا