ارزهای دیجیتال

بزرگترین صرافی رمزارز جهان فعالیت خود را در هند از سر گرفت







بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، پس از توقف هفت ماهه تحمیل شده توسط تنظیم کننده مالی، فعالیت خود را در هند از سر گرفت.





به گزارش افق میهن،

بایننس روز پنجشنبه اعلام کرد که به عنوان یک نهاد گزارشگر در واحد اطلاعات مالی هند، تنظیم کننده مالی این کشور ثبت نام کرده است.

اواخر سال گذشته، هند تعدادی صرافی ارزهای دیجیتال خارجی از جمله بایننس، کراکن، کوکوین و مکسی را به توصیه تنظیم کننده مالی خود مسدود کرد. واحد اطلاعات مالی هند اعلام کرده است که صرافی های ارزهای دیجیتال خارجی باید به صورت محلی ثبت شوند تا با مقررات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم مطابقت داشته باشند.

رگولاتور مالی هند در پاسخ به شکایت گروهی از صرافی‌های داخلی ارز دیجیتال به وزارت دارایی مبنی بر از دست دادن تجارت به صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارجی، این اقدام را انجام داد.

وب سایت Binance و برنامه تلفن همراه در هند پشتیبان گیری و اجرا می شود. بایننس در بیانیه ای اعلام کرد: پیروی از درخواست تنظیم کننده هند نوزدهمین نقطه عطف نظارتی برای این شرکت است.

اگرچه هند یک کشور کلیدی برای غول های فناوری جهانی است، بازار ارزهای دیجیتال نسبتاً توسعه نیافته باقی مانده است. طی پنج سال گذشته، بانک مرکزی هند فشار قابل توجهی بر بانک‌ها وارد کرده است تا از شرکت‌های ارز دیجیتال فاصله بگیرند، در حالی که سیاست‌های مالیاتی سخت‌گیرانه دولت به میزان قابل‌توجهی اشتیاق داخلی به دارایی‌های دیجیتال را کاهش داده است.

طبق گزارش TechCrunch، این موانع نظارتی و مالی باعث کاهش رشد اکوسیستم ارز دیجیتال در هند شده است. هک اخیر صرافی هندی وزیر ایکس و شریک آن بایننس که در آن تقریبا نیمی از ذخایر صرافی از بین رفت، ضربه بزرگ دیگری به تلاش‌های کارآفرینان داخلی برای حمایت از محیط نظارتی ارزهای دیجیتال در کشور بود.

نماد داده پارس









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا