ترندهای روز

بزرگترین قطعه طلای جهان را چه کسی پیدا کرد و سر از کجا درآورد؟

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

کسانی که رویای ثروتمند شدن سریع را دارند ممکن است بخواهند هر چیزی از سهام گرفته تا بیت کوین را امتحان کنند. در میان گزینه های مالی موجود و بر خلاف دنیای کم و بیش نامطمئن این سرمایه گذاری ها، طلا چیزی است که ارزش رو به رشد خود را برای قرن ها حفظ کرده است.

در گذشته، مردم گاهی اوقات سال ها را صرف جستجوی طلا می کردند، اما تعداد کمی از آنها شانس یافتن طلا را داشتند. دو معدنچی استرالیایی که بزرگترین قطعه طلای تاریخ را پیدا کردند از جمله این افراد بودند.

این دو نفر به نام های جان دیسون و ریچارد اوتس در فوریه ۱۸۶۹ بزرگترین قطعه طلای جهان را در ایالت ویکتوریا استرالیا کشف کردند، این قطعه طلای آبرفتی که به “غریبه خوش آمدید” معروف شد، ۷۸ کیلوگرم وزن و ۶۱ سانتی متر طول داشت.

این قطعه ساختاری کریستالی و ظاهری صیقل نیافته داشت، زیرا در دمای بالا در عمق زمین تشکیل شده بود.

این دو مرد قطعه طلای کشف شده خود را به شهر دونولی بردند تا در بانک چارترد لندن وزن شود. از آنجایی که در زمان کشف هیچ ترازویی وجود نداشت که بتواند چنین قطعه بزرگی را وزن کند، آهنگری در شهر آن را روی سندان خود قرار داد و سه تکه کرد.

پس از تحویل به بانک، قطعات شکسته شده این قطعه طلا ذوب شده و تبدیل به شمش های طلا می شود. خلوص این قطعه حدود ۹۱ درصد برآورد شد و در نتیجه حدود ۷۱ کیلوگرم طلای خالص از آن به دست آمد.

سپس شمش از ملبورن به لندن فرستاده شد تا در خزانه بانک انگلستان نگهداری شود.

دو مردی که آن را پیدا کردند نیز کمتر از ۱۰۰۰۰ پوند برای قطعه طلا دریافت کردند، در حالی که یک قطعه مشابه اگر امروز پیدا شود حدود ۲ میلیون پوند ارزش دارد.

چه کسی بزرگترین قطعه طلای جهان را پیدا کرد و از کجا آمده است؟کشف قطعه طلای “Welcome Stranger” در ایالت ویکتوریا استرالیا

اما یک قطعه طلای دیگر نیز وجود دارد که با وجود اندازه اش شکسته نشد و اکنون در موزه ای در برزیل به عنوان بزرگترین قطعه طلای جهان نگهداری می شود.

این قطعه که “پپیتا کانا” نام دارد در سپتامبر ۱۹۸۳ توسط معدنچی به نام جولیو د دئوس فیلو در ایالت پارا برزیل کشف شد. وزن این قطعه ۶۰.۸ کیلوگرم است که ۵۲.۳ کیلوگرم آن طلای خالص است.

کارشناسان معتقدند که پپیتا کانا تکه ای از یک قطعه طلای بزرگتر به وزن ۱۶۴.۱ کیلوگرم بوده است.

پیدایش فناوری های مختلف نقش مهمی در برخی اکتشافات طلا داشته و دستیابی به قطعات بزرگ را برای مردم امکان پذیر کرده است. یک قطعه عظیم طلا که در سال ۱۹۸۰ توسط کوین هیلیر در منطقه کینگور ویکتوریا استرالیا کشف شد، در حال حاضر عنوان بزرگترین قطعه طلای کشف شده توسط یک فلزیاب را به خود اختصاص داده است.

این قطعه خارق‌العاده با وجود یافتن در استرالیا، اکنون پس از فروش بیش از یک میلیون دلار در کازینوی لاس وگاس به نمایش گذاشته شده است. این قطعه طلا ۲۷.۲ کیلوگرم وزن دارد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا