اخبار اقتصاد ایران

بزرگترین پالایشگاه برنج در شرق گیلان تاسیس می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در بازدید از یک شرکت تولید دانش پایه در لنگرود گفت: اولویت ما توسعه صنایع دانش بنیان متصل به کشاورزی در گیلان است.

افق میهن، تیمور پورحیدری در بازدید از خطوط تولید مدرن صنایع غذایی گیلتاز در چاف لنگرود گفت: صنایع بومی با سابقه با اقلیم گیلان می توانند تحول عظیمی در ارتقای محصولات کشاورزی و کشور ایجاد کنند. صنایع غذایی

وی با بیان اینکه خام فروشی برنج شایسته زحمات مردم گیلان نیست، تصریح کرد: با ایجاد یک پالایشگاه بزرگ برنج می توان بیش از ۲۰ نوع محصول پرکاربرد تولید کرد. .

پورحیدری میزان زمین مورد نیاز برای احداث این پالایشگاه در فاز اول را ۱۰ هکتار عنوان کرد و افزود: مطالعات اولیه برای ساخت چنین پالایشگاهی بزرگ با کمک اساتید نخبه و مراکز دانشگاهی انجام شد. و این طرح ثبت اختراع شد و مراحل بالینی انجام شد. ساخته خواهد شد.

وی برآورد سرمایه گذاری برای احداث پالایشگاه برنج را ۲۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در فاز اول برای ساخت سوله، تاسیسات و ماشین آلات مدرن این سرمایه گذاری به طور کامل توسط بخش خصوصی در حال انجام است که زمینه اشتغال را فراهم می کند. برای بیش از ۲۰۰۰ نفر انجام خواهد داد

مدیرکل سمت گیلان تولیدات فعلی این شرکت را تولید برنج قهوه ای، روغن سبوس برنج، کافی میکس و قرص ویتامین با ۱۳۰ پرسنل برشمرد و تصریح کرد: با تلاش این تولید کننده خوش ذوق و با استفاده از دانشگاه و محققان متخصص که عنوان هسته RAND دی فعال هستند، این پروژه می تواند به عنوان یک ابر پروژه و یک پالایشگاه برنج با تکنولوژی روز و استخراج مشتقات برنج، در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی و مکمل های غذایی در آینده نزدیک در شرق استان راه اندازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا