ترندهای روز

بزرگترین چالش پزشکیان چیست؟ | سایت افق میهن

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

فرارو: پس از پیروزی مسعود مزیکیان در افق میهنات کشور با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای از مجموع بیش از ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار رای ماخوذه در دور دوم افق میهنات ریاست جمهوری ایران، اکنون نگاه ها به راهی است که او باید طی کند. جلب رضایت عمومی و حل چالش های کشور.

بزرگترین چالش برای پزشکان چیست؟

مسعود مزیکیان بار سنگینی بر دوش دارد و باید چالش های زیادی را در عرصه های مختلف حل کند. فرارو در گفت و گو با عبدالله رمضان زاده، فعال سیاسی اصلاح طلب و سخنگوی دولت دوم اصلاحات، به این چالش ها و راه های پیش روی دولت چهاردهم پرداخت.

با مشخص شدن تکلیف ۴ سال آینده کشور و افق میهن آقای مدزیکیان، فکر می کنید مسیر ایشان چقدر سخت می شود؟

رمضان زاده: چالش های اصلی پیش روی آقای بیزیکیان اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است. اما همه این مسائل داستان پیچیده ای ایجاد می کند. از سوی دیگر اولویت های چالش برانگیز کشور زیاد است و آقای بیزیکیان برای افق میهن و اولویت بندی مشکلات کشور کار سختی در پیش رو دارد. همه اینها نیاز به تخصص دارد. به نظر من اولین مشکل مردم که باید مورد توجه قرار گیرد معیشت آنهاست که از دو طریق قابل حل است. یکی راه حل های کوتاه مدت و دیگری راه حل های بلند مدت. راه‌حل‌های کوتاه‌مدت مسکن است و تنها به مردم کمک می‌کند تا زمانی که این مشکلات در درازمدت حل نشود، احساس ناامنی اقتصادی نکنند. آقای مزیکیان گفته است که به دنبال راه حلی برای حل این مشکل است و قول داده است که از کارشناسان کمک بگیرد. اما فراموش نکنیم، پزشکان هم قول های غیرقابل اجرا نمی دهند. به عنوان مثال وی در مناظره ها تاکید کرد که رشد اقتصادی ۸ درصدی در کوتاه مدت بعید است، اما قول داد برای کاهش تورم و افزایش رشد اقتصادی تلاش خواهد کرد.

این مسائلی که شما گفتید قرار است چگونه حل شود؟

رمضان زاده: متأسفانه دولت در ۱۶ سال گذشته رشد فوق العاده ای داشته و بیشتر بودجه را می گیرد. برای این وضعیت حکومت باید فکر اساسی کرد. بخش دیگر بحث آزادی های اجتماعی است. به نظر می رسد با توجه به صحبت های آقای محسنی اژی و دیدگاهی که ایشان از خود نشان دادند، می توان با همکاری قوای مجریه و مقننه بخشی از مشکلات جامعه را حل کرد و در مسیر صلح سیاسی حرکت کرد. .

آیا مهمترین چالش ها را مسائل اجتماعی و اقتصادی می دانید؟ علت این چالش ها چیست؟

رمضان زاده: بله دقیقا. علت این مسائل ارتباط مستقیمی با سیاست خارجی دارد. بحث روابط با همسایگان، تعامل با دنیا، تعامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی و نهادها و توافقات بین المللی مواردی است که می تواند چالش هایی را که ذکر کردم حل کند. آقای مزیکیان باید تمرکز بالایی روی سیاست خارجی داشته باشد و مشکلات این حوزه را حل کند. عامل مشکلات کنونی کشور سیاست خارجی است.

همه رای دهندگان و حتی آنهایی که رای نیاوردند از آقای مزیکیان توقع دارند چقدر می توان از ایشان انتظار داشت؟

رمضان زاده: برای پاسخ به این سوال، نگاهی به وعده های آقای دکتر بیاندازیم، علاوه بر این، من معتقدم مطالبه فقط به رای داده ها محدود نمی شود و یا کسانی که به آقای رای داده اند همه مردم ایران حق دارند. برای طرح مطالبات از رئیس جمهور کشور. هیچ کدام از ایرانی ها اولویت بالاتر و پایین تری نسبت به دیگری ندارند و آقای بهزیکیان رئیس جمهور همه مردم ایران است. مطالبات کسانی که رای نیاوردند نیز بر دوش آقای آقای است، این هم نکته مهمی است که باید بر آن تاکید کنم. شخصیت روحانیون و پزشکان تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند. یکی از مشکلات بزرگ آقای روحانی این بود که با مردم صحبت نمی کرد. او سعی می کرد مسائل را شخصاً حل کند. من معتقدم اگر پزشکان راه رسیدگی به مردم را ادامه دهند تا حدود زیادی می توان مشکلات را حل کرد. البته این تماس نباید مترادف با ایجاد تنش باشد. آقای بیزیکیان به دنبال اجماع سیاستی در کشور است و فکر می کنم با توجه به نوع آرایی که در این دوره از افق میهنات شاهد بودیم، همه دولت ها متوجه شدند که همه مشکلات کشور باید با همفکری حل شود. مجلس نیز باید به حجم خود واقف باشد و نگاه کند که چقدر در جامعه رای دارد و آرا و خواسته های مردم را در نظر بگیرد و بر همین اساس در مورد وزرای کابینه آقای نماینده ای که وارد مجلس شده است تصمیم بگیرد. کمترین رای باید به اصول دموکراسی توجه کرد و دید مردم چه کابینه ای دوست دارند تا ۴ سال آینده کشور را رهبری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا