اقتصاد جهان

بزرگ ترین تظاهرات مردم چک در اعتراض به اقدامات ریاضتی دولت

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از یورونیوز، با توجه به طرح های ریاضتی اقتصادی دولت چک، مالیات افراد و شرکت ها در این کشور افزایش می یابد.

اتحادیه های کارگری در جمهوری چک روز دوشنبه مخالفت خود را با کاهش بودجه و اقدامات ریاضتی دولت برای کنترل کسری بودجه در بزرگترین اعتصاب سراسری این کشور اعلام کردند.

اتحادیه ها همچنین خواستار پول بیشتر برای بخش های آموزش و بهداشت و اعتراض به تغییرات برنامه ریزی شده در سیستم بازنشستگی شدند.

نخست وزیر چک، پتر فیالا، اتحادیه ها را به دلیل مذاکره نکردن مورد انتقاد قرار داد و گفت که دولت او از دست نمی دهد زیرا این اقدامات “کاملا ضروری است”.

فیاله گفت: باید به این وضعیت بدهی ملی پایان دهیم.

اتحادیه های کارگری پیش از تجمع در میدان اصلی پراگ در نزدیکی ساختمان پارلمان چک در چندین خیابان راهپیمایی کردند.

یوزف استرادولا، رئیس یک اتحادیه کارگری به چند هزار نفر گفت که اتحادیه‌های کارگری به این دلیل اعتراض می‌کنند که از تحولات جمهوری چک در دولت فعلی خوششان نمی‌آید.

در این تظاهرات، تظاهرکنندگان شعار «استعفا» از دولت چک سر دادند.

استرولا گفت که اگر دولت از مذاکره امتناع کند، اتحادیه ها تظاهرات بیشتری را برنامه ریزی خواهند کرد.

اتحادیه ها گفتند که حدود ۷۴ درصد یا بیش از ۷۲۰۰ مهدکودک، مدارس ابتدایی و دبیرستان ها در سراسر کشور به طور کامل یا جزئی در روز دوشنبه تعطیل شدند که بزرگترین اعتراض از زمان تأسیس جمهوری چک در سال ۱۹۹۳ است.

بر اساس این گزارش، چندین دانشگاه از اقدامات اعتراضی این اتحادیه ها حمایت کردند.

انتظار می رفت که کارگران صدها شرکت از جمله اشکودا و برخی ادارات دولتی نیز به این اعتراضات بپیوندند و کار را برای یک یا دو ساعت متوقف کنند.

پتر پاول، رئیس جمهور چک هفته گذشته بسته اقتصادی را امضا کرد که شامل کاهش بودجه و افزایش مالیات برای کنترل کسری بودجه پس از تصویب سنا و مجلس نمایندگان این کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا