اقتصاد جهان

بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای جهان فروش پپسی را متوقف کرد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، شرکت فرانسوی کارفور که بزرگترین هایپرمارکت زنجیره ای جهان را در اختیار دارد به نقل از راشاتودی اعلام کرد که دیگر محصولات پپسی مانند پپسی و نوشابه های گازدار سون آپ را به دلیل گرانی بیش از حد به فروش نخواهد رساند.

سخنگوی زنجیره خرده‌فروشی مستقر در فرانسه تأیید کرد که یادداشتی را در قفسه‌های خالی محصولات پپسی قرار می‌دهد که در آن نوشته شده است: “به دلیل افزایش غیرقابل قبول قیمت، ما دیگر این برند را نمی‌فروشیم.”

بر اساس گزارش رویترز، مشخص نیست که آیا محصولات پپسی که قبلاً در قفسه‌های این فروشگاه‌ها قرار داشتند، حذف خواهند شد یا خیر.

در ماه اکتبر، PepsiCo نسبت به افزایش “متوسط” قیمت در سال جدید با توجه به تقاضای پایدار هشدار داد.

این شرکت آمریکایی در هفت دوره سه ماهه متوالی افزایش قیمت داشته است به طوری که در بازه زمانی تیر تا شهریور سال گذشته قیمت های این شرکت افزایش دو رقمی را به ثبت رساند. این شرکت همچنین اندازه بسته بندی برخی از محصولات خود را کاهش داد و گفت که هدف آن “برآوردن نیازهای مصرف کننده برای راحتی و کنترل مواد تشکیل دهنده محصول است.”

سال گذشته، خرده‌فروشان مواد غذایی در چندین کشور اتحادیه اروپا غول‌های جهانی مواد غذایی را در مورد قیمت‌ها در میان نرخ‌های بالای تورم مصرف‌کننده به چالش کشیدند.

زنجیره خرده‌فروشی کارفور در ماه سپتامبر کمپین «کوچک شدن تورم» را راه‌اندازی کرد و در مورد اقلامی که اندازه آنها کوچک شده اما قیمتشان افزایش یافته بود هشدار داد.

در همین حال، مذاکرات بین تولیدکنندگان مواد غذایی و خرده فروشان در فرانسه ادامه دارد.

خرده فروشان و فروشگاه های زنجیره ای خواستار قیمت های پایین تر هستند زیرا قیمت مواد اولیه و هزینه های انرژی اخیرا کاهش یافته است.

نمایندگان صنایع غذایی همچنین استدلال می کنند که هزینه های تولید همچنان بالاست و تولیدکنندگان شوک های تورمی قابل توجهی را بدون انتقال آن به خریداران جذب کرده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا