اقتصاد جهان

بزرگ ترین میدان گازی اروپا تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از راشاتودی، این میدان گازی پس از موافقت مقامات هلندی برای توقف دائم حفاری در میدان گازی «گرونینگن» به منظور کاهش خطر زمین لرزه در شمال این کشور در تاریخ ۲۰۱۶/۰۷/۱۲ به طور رسمی تعطیل شد. جمعه.

از اکتبر ۲۰۲۳، میدان گازی تنها کسری از ظرفیت کامل خود را پس از سال‌ها کاهش تولید برای محدود کردن خطر زلزله‌های ناشی از فرآیند حفاری در منطقه تولید کرده است. زمین لرزه های این منطقه طی سالیان گذشته به هزاران ساختمان آسیب رسانده است.

با این حال، در صورت سردی زمستان و به دلیل وضعیت نامشخص بین‌المللی مربوط به درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین، ۱۱ حلقه چاه در میدان باز باقی می‌ماند.

پس از اینکه دولت وعده داد هرگز تولید در میدان گازی را از سر نگیرد تا خطر زلزله در منطقه را محدود کند، مجلس سنای هلند این هفته قانونی را تصویب کرد که این میدان را برای همیشه تعطیل کند.

سناتورها ابتدا قصد داشتند این لایحه را دو هفته پیش به تصویب برسانند، اما پس از آن که چندین حزب نگرانی‌های خود را در مورد صادرات کشور مطرح کردند، رأی نهایی را به تأخیر انداختند و مقامات محلی در استان شمالی را خشمگین کردند.

هانس وایگلبریف، وزیر معدن، که از تعطیلی حمایت کرد، گفت در صورتی که این تعطیلی منجر به تاخیر بیشتر و عدم اطمینان بیشتر در مورد خطر زلزله برای مردم منطقه شود، استعفا خواهد داد.

مقامات گرونینگن پارلمان را متهم کردند که به وعده خود مبنی بر توقف حفاری گاز در این میدان عمل نکرده است.

این میدان که بزرگترین میدان گازی اروپا محسوب می شود و در سال ۱۹۶۳ افتتاح شد، یکی از ارکان اصلی اقتصاد هلند است و همچنان دارای ذخایر عظیم گازی است. این میدان در اوج تولید خود در ده سال پیش، بیش از ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز تولید کرد.

این در حالی است که از سال ۱۹۸۶ تاکنون بیش از ۱۶۰۰ زلزله در این منطقه ثبت شده است که به ۸۵۰۰۰ ساختمان آسیب وارد کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا