بانک و بیمه

بسته جدید بانک مرکزی تاثیر مثبتی بر بازار طلا خواهد داشت

به گفته بازارعلی مزرانی; نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: با توجه به بحران های سیاسی-نظامی که گریبانگیر جهان و به ویژه خاورمیانه شده است، اونس جهانی هر از چند گاهی سقف های قیمتی جدیدی را می شکند و رکوردی را به نام خود ثبت می کند که در حال حاضر بیش از آن ارزش دارد. ۲۷۴۷ دلار افزایش قیمت اونس باعث افزایش قیمت طلا در کشور شده است.

مزرانی گفت: با توجه به اینکه نرخ دلار در کشور کمی افزایش یافته است، این موضوع بر قیمت طلا نیز تاثیر گذاشته و روند صعودی را به دنبال داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از این رو افزایش شدید قیمت هر اونس طلا که طی یک سال گذشته حدود ۳۷ درصد رشد داشته و افزایش حدود ۸ درصدی قیمت دلار باعث افزایش قیمت داخلی طلا شده است. بلند شدن

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: زمانی که نگرانی از بی ثباتی ناشی از جنگ و مشکلات اقتصادی در کشوری ایجاد می شود، قیمت طلا همان چیزی است که تاثیر آنی دارد.

مزرانی با بیان اینکه قیمت طلای داخلی به قدری افزایش یافته که تا به حال شاهد این قیمت ها نبوده ایم، تصریح کرد: زمانی که بلاتکلیفی ها، ریسک ها و درگیری ها افزایش می یابد، اولین چیزی که تحت تاثیر قرار می گیرد قیمت طلا است، در این شرایط برخی افراد دچار مشکل می شوند. چشم انتظار خرید طلا که باعث افزایش حباب قیمت به ویژه سکه می شود و در حال حاضر حباب سکه امامی به حدود ۹ میلیون تومان رسیده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش استقبال از سکه طلا این است که مردم اعتماد دارند که سکه های طلا توسط بانک مرکزی ضرب شده و نگران اصالت آن نیستند و سکه ارزش بالا و نقدینگی آسان. بنابراین در چنین شرایطی استقبال از خرید بالاست.

وی تاکید کرد: بانک مرکزی و مرکز مبادلات طلا و ارز تاکنون ۲۶ مورد حراج سکه برای ساماندهی بازار طلا و سکه انجام داده اند. همچنین تاکنون ۶۲ حراج شمش طلا برگزار و در مجموع بیش از ۱۱ هزار کیلوگرم شمش طلا معامله شده است که خریداران آن از فعالان بازار طلا هستند و این طلا را به مصنوعات طلا تبدیل می کنند.

مزرانی یادآور شد: با توجه به هیجانات خرید سکه طلا در روزهای اخیر و در مقابل اهداف نظامی رژیم صهیونیستی و ایران، لازم است بانک مرکزی و مرکز مبادلات طلا و ارز نسبت به افزایش عرضه سکه اقدام کنند تا همگان می توانند مطالبات مردم را برآورده کنند و بر این اساس مقرر شد تعداد روزها و میزان سکه ها در مرکز مبادلات افزایش یابد و همچنین حراج انواع سکه ها انجام شود شنبه ها، دوشنبه ها و چهارشنبه ها.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان افزود: اگر بانک مرکزی شمش و سکه طلا را توزیع نمی کرد امروز حباب سکه طلا بسیار بیشتر از امروز بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا