ورزشی

بعد از بازی با هنگ کنگ از آینده تیم ملی فوتبال ناامید شدم

ابراهیم قاسم پور درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل تیم هنگ کنگ در جام ملت های آسیا گفت: مقابل تیمی بازی کردیم که سطحش متوسط ​​به پایین است اما بازی افتضاحی ارائه کردیم. از تیم ملی فوتبال انتظار بیشتری داریم. الان هم معتقدم تیم ملی کار سختی برای صعود از گروه خود نخواهد داشت اما باید به فکر مرحله بعد باشیم چرا که با تیم های قوی تری روبرو خواهیم شد. البته قبل از شروع مسابقات در مورد تیم های ژاپن، کره جنوبی و عربستان زیاد گفته بودم که شانس قهرمانی آنها از ما بیشتر است اما بعد از یک و دو بازی دیدم آنها مشکلات زیادی دارند.

شاید مسابقات امسال جام عجایب باشد

وی افزود: تیم ژاپن توانست تیم آلمان را شکست دهد اما همین تیم مقابل تیم عراق شکست خورد. فوتبال غیرقابل پیش بینی است اما ژاپنی ها هم فوتبال قابل قبولی ارائه نمی دهند. گاهی یک تیم می بازد، اما آنقدر فوتبال خوب بازی می کند که می گوییم اتفاقات فوتبال باعث شد گل بزند. تیم عربستان هم مشکلاتی دارد و تیم کره جنوبی هم تیم معمولی نیست. شاید این مسابقات جام عجایب باشد. همانطور که عراق توانست تیم ژاپن را شکست دهد.

تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل هنگ کنگ دچار مشکل فنی شد

قاسم پور گفت: بازی ما مقابل تیم هنگ کنگ ایرادات فنی و بزرگ زیادی داشت. به نظر من تغییرات در ترکیب تیم باعث ایجاد ناهماهنگی بین بازیکنان می شود و افرادی که در خط دفاع و هافبک با هم بازی می کنند زوج و مکمل خوبی نیستند و تغییرات و دگرگونی ها باعث سردرگمی در سیستم تیم شده است. اگر ابزار لازم برای هر سیستمی را داریم و در خط دفاع اشتباهات فاحشی داشتیم و بین دروازه بان و خط دفاع ناهماهنگی وجود داشت و به هنگ کنگ فرصت دادند که در آن موقعیتی داشتیم که تبدیل به گل نشد.

طارمی در داخل زمین گیج است

وی ادامه داد: هافبک دفاعی ما سامان قدوس و روزبه چشمی زوج خوبی نیستند. ما به یک بازیساز نیاز داریم که طراحی حمله را پایه گذاری کند و فوروارد را تغذیه کند. ما از قدوس انتظار زیادی داشتیم و او با ایم که بازیکن فیزیکی و مخربی است کنار آمد. طارمی بازیکنی است که در محوطه جریمه تاثیرگذار است و می تواند از آخرین ضربات استفاده کند اما طارمی از محوطه جریمه دور است و گیج شده است. برای رسیدن به هدف راه های مختلفی وجود دارد، یکی کار ترکیبی و دیگری خلاقیت بازیکنان که زمانی قیدی از آن استفاده می کرد و پاس از کناره ها هم ابزار است و رامین رضاییان می تواند پاس های خوبی بدهد. انتظاراتی که از تیم ملی داشتیم از نظر کارگروهی و انفرادی برآورده نشد. گل پیروزی ایران مقابل هنگ کنگ با خلاقیت و هوش لیدر به ثمر رسید نه کار فنی و برنامه ریزی شده. این نشان می دهد که اگر با تیم قدرتمندی روبرو شویم که به ما فشار بیاورد، مطمئناً با این فوتبالی که فوتبال شما را مجازات می کند، بیشتر اشتباه می کنیم.

انتظار ما این بود که مقابل تیم هنگ کنگ کمی اشتباه ظاهر شویم

این پیشکسوت فوتبال در خصوص اظهارات امیر قلعه نویی مبنی بر اینکه عده ای از روی طمع و حسادت می خواهند تیم ملی را نابود کنند، گفت: من به نظرات قلعه نویی احترام می گذارم اما باید پذیرفت که در این مملکت افرادی هستند که فوتبال بازی کرده اند. خیلی سال. شغل آنها فوتبال است. حتی افرادی که فوتبال را دنبال می کنند فوتبال را به خوبی می شناسند. حق با اوست، ما فرصت ایجاد کردیم، اما انتظار داشتیم هنگ کنگ که در آسیا جایی ندارد و در بین تیم های دسته دوم و سوم آسیا قرار دارد، جلوی این تیم بسیار قوی تر و کمتر اشتباه ظاهر شود. نتیجه‌گرایی در یک تورنمنت مهم است، اما باید چشم‌انداز خوبی نیز نشان دهید که امیدوارکننده است، نه اینکه بازی را با اما و اگر برنده شوید و سپس بگویید ما بازی را بردیم. گاهی اوقات شما یک بازی را می‌بازید، اما آنقدر سخت و خوب بازی می‌کنید که شما را به آینده امیدوار می‌کند.

هیچکس با تیم ملی دشمنی ندارد

وی افزود: با وجود اینکه تیم ملی مقابل تیم هنگ کنگ پیروز شد اما از آینده ناامید شدیم. موقعیت های ما هم سطح تیم هنگ کنگ بود. تیم هنگ کنگ ما را تحت فشار قرار داده بود و دوندگی زیاد آنها اجازه نمی داد به بازیکنان خود فکر کنیم. بازیکنان ما آنچه را که حریف می خواست انجام دادند و یک بازی عجولانه، بی حوصله و احساسی انجام دادند. من معتقدم اگر کسی نظر شخصی و فنی خود را بیان کند، به نظر من خصومت و حسادت وجود ندارد و کسی تمایلی به گرفتن سمت سرمربیگری تیم ملی ندارد. وقتی همه کارشناسان نقاط ضعف تیم ملی را می گویند، این برای تیم است که استفاده کند و نتیجه بگیرد. اگر امثال من حرف می زنند، نمی خواهیم جای قلعه نویی بنشینیم، اما دلمان برای فوتبال می سوزد. ما در هر پست ابزار و افراد خوب زیادی داریم.

اظهارات ما برای کمک به فوتبال است

قاسم پور تصریح کرد: مشکلی نیست که طارمی را یک خط عقب ببریم در حالی که او در محوطه جریمه تاثیر بیشتری دارد. وقتی مهاجمان هجومی خوبی مثل سردار آزمون، مهدی طارمی، کریم انصاری فرد و شهریار مغانلو داریم، چرا باید با یک مهاجم بازی کنیم. شهریار مقانلو در پست مهاجم و طارمی در پست مهاجم کاذب بازی کردند. رامین رضاییان در جناح راست و مهدی قیدی در جناح چپ می توانستند به خط حمله اضافه شوند و با ۴ یا ۵ بازیکن به سمت دروازه حریف حمله کنند اما در بازی با هنگ کنگ به ندرت این اتفاق افتاد. در این بازی پاس و ترکیب خوبی نداشتیم و به جز یکی که منجر به گل شد، بازیکنان از خلاقیت خود مقابل هنگ کنگ استفاده نکردند. واقعا خط دفاعی ما اشتباهات زیادی نداشت؟ دروازه بان ما با مدافعان هماهنگی نداشت و آنها اغلب به یکدیگر پاس های اشتباه می دادند. هیچکس حسود و حسود نیست و همه این صحبت ها برای کمک به تیم ملی فوتبال است. به طور قطع می توانم بگویم ۵۰ سال است که در فوتبال هستم و از ۱۴ سالگی در قوی ترین تیم آبادان و در بالاترین سطح کشور بازی کردم، بنابراین تجربه دارم و می فهمم. البته ما نقطه نظرات خود را بیان می کنیم و نمی توانیم به تیم ملی کمک کنیم و اگر دوست داشتند بپذیرند و اگر دوست نداشتند آن بحث جای خودش را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا