فناوری

بغداد: عراق تعیین می‌کند نیروهای آمریکایی در کشور بمانند یا بروند

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

ایسنا: وزیر امور خارجه عراق در گفتگو با شبکه های الربیعه و الحدات با تاکید بر اینکه نیروهای ائتلاف بین المللی به دعوت دولت عراق در این کشور حضور دارند، گفت: این عراق است که تعیین می کند نیروهای آمریکایی در این کشور باقی بمانند یا خیر. کشور یا نه ترک کردن.

فواد حسین در این خصوص گفت: ما نمی خواهیم در روابط با واشنگتن وضعیت آشفته ایجاد کنیم، باید فضای داخلی قبل از آغاز مذاکرات برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق آماده شود و تصمیم لازم در این زمینه اتخاذ خواهد شد. مطابق با تصمیمات لازم و نتایج مذاکرات.

وی افزود: در گذشته مذاکراتی صورت گرفته بود و چند ماه پیش یک هیئت نظامی و امنیتی در واشنگتن حضور داشتند. روند مذاکرات با واشنگتن متوقف شده است، اما مذاکرات ادامه دارد و به زودی تاریخ آغاز مذاکرات و شکل و سطح آن را اعلام خواهیم کرد. انجام داد

فواد حسین همچنین اظهار داشت که بغداد به واشنگتن اطمینان داد که دولت عراق “متعهد به آرامش” است و رویدادهای اخیر غیرقابل قبول است، زیرا حملات و ضدحمله هایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حملاتی که پایگاه‌های نظامی آمریکا را هدف قرار می‌دهند باید از سوی هر دو طرف بررسی شود، افزود: نخست‌وزیر عراق دائماً در تلاش است تا با همه طرف‌ها ارتباط برقرار کند تا صلح را به کشور بازگرداند.

حسین تاکید کرد که نقض اوضاع امنیتی عراق توسط هیچ طرف اعم از خارجی و داخلی جایز نیست.

حسین همچنین ادامه داد: بخشی از مشکلات عراق مربوط به کشورهای همسایه است و بغداد برای دستیابی به توافق امنیتی مشابه توافق با ایران جلسات گسترده ای در ترکیه برگزار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا