ترندهای روز

بقای حاکمیت به آن ۶۰درصد تحریمی بستگی دارد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

احمد بنی جمالی، جامعه شناس در روزنامه هم ماهین نوشت: اگر دولت می خواهد آینده حکومتداری خود را تضمین کند و بقای بیشتری داشته باشد باید به فکر ۶۰ درصدی باشد که در دور اول شرکت نکردند و در دور دوم به ۵۰ درصد رسیدند. گرد عجله کنید پیش بینی کرده بودیم در دور دوم افق میهنات از این ۶۰ درصد ۵ تا ۱۰ درصد به کاندیدای اصلاح طلب رای می دهند و همین هم شد.

رفیق: بقای دولت در گرو آن تحریم 60 درصدی است

این جامعه شناس معتقد است که در فضای سیاسی داخلی ایران اتفاق مهمی رخ داده است و آن اینکه نیروهای منتقد و اپوزیسیون خارج از کشور به داخل کشیده شده اند و نمود آن را در افق میهنات اخیر دیدیم: «یکی از دلایل رسانه های خارجی. آنقدر داغ است که موفق به برگزاری افق میهنات نشدند، مشکل همین بود، باید مسیر تحول را جدی گرفت و نمایندگان آن در داخل بلوک قدرت برای خود راهی پیدا کنند تا بتوانند به نوعی نماینده آن ۶۰ درصد باشند.

نمایندگی ۶۰ درصدی آن دیگر در دست دولت نیست و حتی اصلاح طلبان هم نمی توانند کاری در این زمینه انجام دهند. باید فضایی ایجاد شود تا نیروهای سیاسی متفکر جدید از درون این نظام شکل بگیرد و مرزهای جغرافیایی داخلی آن ۶۰ درصد را نمایندگی کند. این اقدامات میسر نمی شود مگر اینکه دولت و نهادهای بالاتر به توافق برسند و متقاعد شوند که تغییرات اساسی، فضای صلح، همزیستی و ثبات در داخل ایجاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا