کشاورزی

بلوبری غول‌پیکر به اندازه توپ پینگ پنگ!

آنها اسناد این میوه عجیب را به رکوردهای جهانی گینس ارسال کردند و اخیراً تأیید شد که میوه برداشت شده سنگین ترین زغال اخته ثبت شده است. رکورد قبلی متعلق به بلوبری به وزن ۱۶.۲۰ گرم بود که در سال ۲۰۲۰ در استرالیای غربی کشت شد.

به گزارش زومیت، زغال اخته درشت متعلق به انواع زغال اخته به نام Eterna است که به خاطر ماندگاری طولانی و اندازه میوه درشت شهرت دارد. اگرچه این زغال اخته حتی با توجه به استانداردهای سنگین این گونه بسیار بزرگ بود.

براد هاکینگ، باغبان ارشد در Costa Group، می گوید: “به عنوان یک نوع زغال اخته، Eterna دارای طعم عالی و میوه های بزرگ و یکنواخت است. وقتی این بلوبری خاص را انتخاب کردیم، احتمالاً حدود ۲۰ توت دیگر با اندازه مشابه وجود داشت. با اینکه میوه درشت است اما از کیفیت و طعم آن کاسته نشده است و همچنان از انواع درجه یک است.

از دیدگاه گیاه شناسی، توت میوه ای گوشتی است که معمولا دانه های زیادی دارد. این بدان معناست که آووکادو، گوجه فرنگی، موز و پرتقال همگی در دسته بندی مجموعه قرار می گیرند.

در حالی که یک توت فرنگی بزرگ با وزن ۲۸۹ گرم در سال ۲۰۲۱ کشت شد، توت فرنگی Sette درست نیست. گیاه شناسان آنها را “میوه های کاذب” می نامند زیرا از چندین میوه ریز تشکیل شده اند که در یک پالپ متورم جاسازی شده اند.

اگر می خواهید بدانید سنگین ترین میوه جهان چیست، این عنوان به کدو تنبلی می رسد که وزن آن ۱۲۲۶ کیلوگرم است، کمی بیشتر از یک ماشین کوچک. کدو تنبل یک میوه محسوب می شود. میوه ها هر گونه ساختار دانه دار هستند که از تخمدان یک گیاه گلدار رشد می کنند، در حالی که سبزیجات قسمت های خوراکی یک گیاه هستند که میوه نیستند: از جمله برگ ها (مانند کاهو و کلم)، ریشه ها (مانند هویج و تربچه). و غده هایی مانند سیب زمینی و پیاز مانند سیر و پیاز.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا