اقتصاد جهان

بلومبرگ از احتمال مهاجرت فرانسوی های ثروتمند خبر داد

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، شبکه خبری بلومبرگ روز جمعه به نقل از مدیران شرکت های مشاوره مالی هشدار داد که بسیاری از ساکنان ثروتمند فرانسه ممکن است به دلیل ترس از بی ثباتی سیاسی و چشم انداز افزایش مالیات ها، کشور را ترک کنند. انتخابات پارلمانی اخیر این کشور

در آخرین انتخابات عمومی فرانسه، هیچ حزبی اکثریت مطلق کرسی ها را به دست نیاورد، اما یک ائتلاف جناح چپ بیشترین کرسی ها را به دست آورد.

به گفته تعدادی از مشاوران ثروت و ثروت، بسیاری از مشتریان وحشت زده آنها شروع به انتقال سرمایه به خارج از کشور کرده اند و به فکر مهاجرت احتمالی هستند.

بر اساس این گزارش، بیشتر آنها نگران هستند که در حالی که نه راست افراطی و نه چپ افراطی در انتخابات پیروز نشدند، برخی از پیشنهادات انتخاباتی احزاب، مانند افزایش مالیات، به زودی اجرایی خواهد شد.

زنیا لژاندر، یکی از شرکای مدیریت شرکت حقوقی هوگان لاولز در پاریس، به این شبکه گفت: “ما مشتریان جدیدی مانند مدیران ارشد داریم که از آنها می پرسند برای محافظت از خود چه کاری می توانند انجام دهند.”

وی افزود: پس از برگزیت هجوم بانکداران به فرانسه صورت گرفت، اما این افراد پردرآمد به دلیل اینکه نمی خواهند مالیات بیشتری بپردازند، این کشور را ترک می کنند.

ائتلاف احزاب جناح چپ فرانسه، جبهه مردمی جدید (NFP) که بیشترین کرسی ها را در انتخابات اخیر به دست آورد، وعده داده است که بر سود شرکت ها مالیات گرفته و مالیات بر ثروت را برای ثروتمندان بازگرداند.

چنین قوانینی با سیاست های امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در تضاد است. سیاست‌های او را «دوستانه‌تر» نسبت به ثروتمندان می‌دانند و او را «رئیس‌جمهور ثروتمندان» می‌نامند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا