فناوری

بلومبرگ: اپل روی ربات خانگی شخصی کار می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: به نظر می رسد پس از شکست پروژه خودروهای الکتریکی، اپل می خواهد وارد بازار جدیدی شود. طبق گزارش بلومبرگ، اپل در حال کار بر روی توسعه یک ربات خانگی شخصی است.

بر اساس گزارش بلومبرگ به نقل از افراد آشنا با تیم تحقیقاتی اپل، مهندسان این شرکت به دنبال روباتی هستند که بتواند کاربران را در سراسر خانه دنبال کند و همچنین در حال کار بر روی یک دستگاه رومیزی است که روبات‌ها می‌توانند نمایشگر آن را تنظیم کنند.

به گزارش بلومبرگ، تیم مهندسی سخت افزار اپل به همراه تیم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین بر پروژه ربات های خانگی نظارت می کنند. علاوه بر این، پروژه ربات خانگی اپل هنوز در مرحله تحقیق و توسعه اولیه است.

اپل تنها شرکتی نیست که می خواهد در بازار ربات های خانگی ایفای نقش کند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱، آمازون از ربات ۱۶۰۰ دلاری Astro رونمایی کرد که در واقع یک نمایشگر هوشمند چرخدار است که می تواند به دستورات الکسا پاسخ دهد. پس از گذشت سه سال از معرفی، تعداد محدودی از آنها در بازار وجود دارد، بنابراین نمی توان آن را یک پروژه موفق به حساب آورد.

طبق گزارش ها، اپل در فوریه سال جاری پروژه خودروهای الکتریکی را رها کرد. برای اولین بار در سال ۲۰۱۴، گزارش هایی در مورد توسعه ماشین الکتریکی اپل منتشر شد. زمانی که این شرکت شروع به استخدام مهندسان در زمینه خودرو کرد.

خودروی الکتریکی بخشی از تلاش اپل برای ورود به بازاری جدید بود. کوپرتینویی‌ها علاوه بر خودروها، در سال‌های اخیر روی خدمات و دستگاه‌هایی مانند هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو سرمایه‌گذاری زیادی کرده‌اند. با این حال، احتمالا چندین سال طول می کشد تا Vision Pro درآمد قابل توجهی برای اپل ایجاد کند.

حالا به نظر می رسد که اپل می خواهد شانس خود را در بازار دیگری امتحان کند. البته این احتمال وجود دارد که مانند خودروی برقی، ربات های اپل هرگز تولید نشوند و پس از چندین سال تحقیق و توسعه، رها شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا