اقتصاد جهان

بلومبرگ: بایدن بیشتر از ترامپ مخالف چین است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری ایران تحلیل ، شبکه خبری بلومبرگ روز جمعه در گزارشی با اشاره به اختلافات تجاری طولانی مدت آمریکا و چین از تشدید این اختلافات و مقایسه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با وی، خبر داد. همتای سابق دونالد ترامپ تعداد بیشتری نهاد دارد و چینی را ممنوع کرده است.

وزارت بازرگانی ایالات متحده در ماه فوریه هشت شرکت چینی را به لیست سیاه صادرات خود اضافه کرد و به بایدن اجازه داد از رکورد ترامپ پیشی بگیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این هفته شش مورد دیگر به لیست اضافه شد و تعداد اهداف جدید در دولت فعلی به ۳۱۹ شرکت رسید. در همین حال، حدود ۳۰۶ شرکت چینی در دوره ریاست جمهوری ترامپ در لیست سیاه وزارتخانه قرار گرفتند.

جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان از سال ۲۰۱۸، زمانی که ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود شروع به اعمال تعرفه های گسترده بر واردات کالاهای چینی کرد، تشدید شده است.

ترامپ این اقدام را با متهم کردن پکن به استفاده از شیوه‌های تجاری ناعادلانه و سرقت مالکیت معنوی توجیه کرد.

بایدن همچنین به اتخاذ مواضع سختگیرانه در تجارت با چین ادامه می دهد. او علاوه بر اجرای تعرفه های اعمال شده توسط ترامپ، فشار بر چین را نیز افزایش داد و بر محدودیت هایی تمرکز کرد که دسترسی به نوآوری را مسدود می کند، مانند هوش مصنوعی.

مقامات پکن سیاست های واشنگتن را محکوم کردند و این محدودیت ها را تلاشی برای ممانعت از توسعه دومین اقتصاد بزرگ جهان خواندند.

هی یادونگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین، در بیانیه‌ای در اوایل این هفته گفت که محدودیت‌های صادراتی اعمال‌شده توسط ایالات متحده «رفتار اجباری و یکجانبه» است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا