اقتصاد جهان

بلومبرگ: عربستان گروه 7 را تهدید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری افق میهن ، شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که گروه جی ۷ «احتمالاً» از طرح آمریکا برای توقیف دارایی های مسدود شده بانک مرکزی روسیه به دلیل «تهدید پنهان» عربستان سعودی صرف نظر کرده است.

ایالات متحده و بریتانیا برای مصادره کامل حدود ۲۸۰ میلیارد دلار از بودجه روسیه که غرب در سال ۲۰۲۲ به دلیل درگیری اوکراین مسدود کرده بود، تلاش کرده بودند.

اتحادیه اروپا، جایی که بیشتر این دارایی ها در آن قرار دارد، نمی خواهد یورو به دلیل واکنش احتمالی به توقیف به خطر بیفتد.

بلومبرگ روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که عربستان سعودی “خصوصی” به مقامات اروپایی اطلاع داده است که در صورت برنامه ریزی گروه هفت برای مصادره دارایی های روسیه، می تواند بخشی از بدهی های اتحادیه اروپا را بفروشد.

یکی از این افراد که نخواست نامش فاش شود، پیام وزارت دارایی عربستان را “تهدید پنهان” توصیف کرد، در حالی که دو نفر دیگر گفتند که ریاض به طور خاص به بدهی وزارت دارایی فرانسه اشاره می کند.

این “احتمالا” بر تصمیم G7 برای نرم کردن موضع خود و خودداری از پذیرش وجوه مسدود شده روسیه و تنها واگذاری سود حاصل از این وجوه به عنوان وام به کی یف تأثیر گذاشته است.

در همین حال، مسکو این اقدام را غیرقانونی خواند و دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق این کشور گفت که می‌توان آن را بهانه‌ای برای جنگ تفسیر کرد.

با این حال، زمانی که بلومبرگ برای اظهار نظر با وزارت دارایی عربستان تماس گرفت، این وزارتخانه تاکید کرد که «هیچ تهدیدی صورت نگرفته است».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا