فناوری

بلومبرگ: پوتین آماده خاتمه دادن به جنگ در اوکراین و کنار گذاشتن مطالبات کلیدی خود نسبت به این کشور است / او به صورت غیرمستقیم سیگنال‌هایی را برای مقامات آمریکایی فرستاده / کرملین: پوتین به واشنگتن برای پایان دادن به جنگ اوکراین «چراغ سبز» نشان نداده

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

یورونیوز: کاخ ریاست جمهوری روسیه روز جمعه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر «چراغ سبز» غیرمستقیم ولادیمیر پوتین به آمریکا برای آماده شدن برای پایان دادن به جنگ اوکراین، آن را کذب خواند.

در گزارش‌هایی که پیش از این در برخی رسانه‌ها از جمله بلومبرگ منتشر شده بود، آمده بود که ولادیمیر پوتین آماده پایان دادن به جنگ اوکراین و کنار گذاشتن خواسته‌های کلیدی خود از این کشور است و به همین منظور دست به دامان آمریکا شد و این کشور اعلام کرد. به طور غیرمستقیم سیگنال هایی را به مقامات آمریکایی ارسال کرد.

کرملین اما روز جمعه به انتشار این خبر واکنش نشان داد و هرگونه گمانه زنی در خصوص اعلام آمادگی رئیس جمهور روسیه برای مذاکره با آمریکایی ها برای پایان دادن به جنگ اوکراین را تکذیب کرد.

گزارش بلومبرگ به وضوح نشان می دهد که ولادیمیر پوتین در حال “ارزیابی وضعیت” برای سنجش آمادگی واشنگتن برای گفتگو در مورد این موضوع است و از طریق کانال های غیرمستقیم با ایالات متحده تماس گرفته است.

این روزنامه در گزارش خود به نقل از دو تن از نزدیکان کرملین نوشت که ولادیمیر پوتین حتی “تاکید قبلی مسکو بر وضعیت بی طرف اوکراین و در نهایت خروج احتمالی این کشور از عضویت نهایی این کشور در ناتو را نادیده گرفت که ناشی از آن” بود. این تهدید همیشه توسط کرملین به عنوان توجیه اصلی برای تهاجم نظامی به اوکراین تهیه شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، درباره این ماجرا و به ویژه در مورد اینکه آیا مسکو واقعاً آماده است از خواسته های خود در مورد بی طرفی اوکراین و عضویت این کشور در ناتو چشم پوشی کند، گفت. او پاسخ منفی داد.

وی گزارش های منتشر شده در این زمینه را اشتباه خواند و تاکید کرد که موارد مطرح شده «به هیچ وجه با واقعیت مطابقت ندارد».

به گفته سخنگوی کرملین، مسکو گزارش بلومبرگ مبنی بر اینکه ولادیمیر پوتین بارها آمادگی خود را برای گفتگو در مورد جنگ در اوکراین ابراز کرده است، تکذیب می کند.

در همین راستا، دمیتری پسکوف به بلومبرگ گفت که کشورش برای رسیدن به اهداف خود مصمم است و ترجیح می دهد از طریق دیپلماسی به این اهداف دست یابد.

وی در عین حال تاکید کرده است که در صورت بسته شدن مسیر دیپلماتیک، تهاجم نظامی روسیه به اوکراین تا رسیدن به اهداف مورد نظر ادامه خواهد داشت.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در گفتگو با بلومبرگ بر بی اطلاعی واشنگتن از هرگونه تغییر در موضع مسکو در قبال اوکراین و ادامه جنگ در این کشور تاکید کرد.

از سوی دیگر، برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و انگلیس، احتمال تشدید تهدیدات مسکو و حمله روسیه به کشورهای عضو ناتو را در صورت پیروزی پوتین در جنگ مطرح کرده‌اند.

از این رو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کرده است که برای برگزاری بزرگترین رزمایش در دهه های اخیر آماده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا