اخبار اقتصاد ایران

بلیت هواپیما تا ۲ هفته دیگر گران می‌شود :: ایران تحلیل

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پیشنهاد افزایش قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی هواپیمایی مطرح شده و تا دو هفته آینده این افزایش اعمال خواهد شد.

به گزارش ایران تحلیل، محمد محمدی بخش اظهار داشت: روز گذشته در جلسه دیوان عدالت اداری نظرات کارشناسی برای تعیین وضعیت قیمت بلیت هواپیما ارائه شد.

وی افزود: پیشنهادی که به دیوان ارائه شده رعایت ماده ۶ قانون هواپیمایی کشوری است یعنی شورای عالی هواپیمایی در تعیین نرخ مشارکت داشته باشد.

وی با بیان اینکه تا دو هفته آینده قیمت نهایی بلیت هواپیما مشخص می شود، تصریح کرد: پیشنهاد افزایش قیمت از طریق شورای عالی هواپیمایی مطرح شده است و در صورت صدور رای دیوان عدالت اداری از سوی شورای عالی هواپیمایی در این صورت قیمت ها از طریق ستاد تنظیم بازار تعیین نمی شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: در صورت عدم اعلام این تصمیم، قیمت بلیت هواپیما بر اساس مصوبه شورای عالی هواپیمایی تعیین می شود.

سید کمال هادیان فر روز گذشته از بازنگری قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار خبر داد و گفت: در حوزه حمل و نقل هوایی مسافر با عدم تعادل جدی در ناوگان مواجه هستیم و برای توسعه ناوگان یا باید استفاده کنیم. منابع دولتی یا قدرت بخش خصوصی». برای منابع دولتی نیاز به اعتبارات ویژه داریم و برای استفاده از توان بخش خصوصی باید در درآمدهای هزینه ای یعنی قیمت بلیت نیز تجدید نظر کنیم.

وی بیان کرد: در این راستا جلسات زیادی با انجمن ها و اتحادیه ها برگزار و جمع بندی های لازم صورت گرفته است. در جلسه گذشته گزارش اصلاحات را به معاون رئیس جمهور ارائه کردیم. این اصلاحات به گونه ای است که مردم تحت فشار زیادی قرار نگیرند و در عین حال زیان شرکت ها به حداقل برسد.

هادیان فر از برگزاری جلسه با انجمن راه آهن خبر داد و گفت: بلیت برخی قطارهای حومه ای تهران ۳ تا ۴ هزار تومان است و در صحبتی که با مردم داشتم می گویند بلیت قطار خیلی ارزان است.

وی با تاکید بر اینکه باید در این زمینه اصلاحاتی صورت گیرد، افزود: شورای عالی حمل و نقل مرجع تصمیم گیری در خصوص قیمت ها است. البته به دلیل مسائل اقتصادی ستاد تنظیم بازار باید اصلاحات قیمت را تایید و ابلاغ کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا