فناوری

بلینکن در امارات بر تعهد آمریکا به «تضمین صلح پایدار منطقه‌ای» تاکید کرد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در چهارمین سفر خود به خاورمیانه در سه ماه گذشته، وضعیت کنونی غزه و آینده آن را با رهبران عرب در منطقه مورد بررسی قرار داد.

بلینکن در ابوظبی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، حاکم این شیخ نشین دیدار کرد و قرار است روز دوشنبه با محمد بن سلمان، ولیعهد پادشاهی عربستان سعودی در شهر آل الله دیدار کند.

به گفته متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در دیدار با شیخ محمد، بلینکن بر تعهد ایالات متحده به “تامین صلح پایدار در منطقه که امنیت اسرائیل را تضمین می کند و ایجاد یک کشور را ترویج می کند” تاکید کرد. کشور مستقل فلسطین.

ضرورت پایان دادن به جنگ در سودان از دیگر موضوعات مورد بحث دو طرف بود.

آنتونی بلینکن روز یکشنبه در دیدار با سران اردن و قطر با بیان اینکه آمریکا مخالف اخراج فلسطینیان از غزه است، گفت: همسایگان مسلمان اسرائیل باید نقش اصلی را در بازسازی غزه پس از جنگ ایفا کنند.

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی در دوحه، پایتخت قطر، پیش از عزیمت به ابوظبی گفت: در حال حاضر تنش بزرگی در منطقه وجود دارد. این درگیری است که می تواند به راحتی شعله ور شود و باعث ناامنی و رنج بیشتر شود.»

یکی از موضوعات اصلی دیدارهای وزیر خارجه آمریکا با سران عرب، ضرورت کاهش تنش های کنونی ناشی از جنگ اسرائیل و حماس در کرانه باختری، لبنان، سوریه، عراق و دریای سرخ است.

یکی از همراهان بلینکن در این تور خاورمیانه، تیم لندرکینگ، فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن است و وزیر امور خارجه آمریکا در تلاش است تا حمایت کشورهای عربی منطقه را برای مقابله با حملات یمن به کشتی های تجاری عبوری از منطقه سرخ جلب کند. منطقه. دریا.

بلینکن روز یکشنبه در قطر یادآور شد که حملات حوثی ها باعث اختلال یا تغییر مسیر ۲۰ درصد کشتی های جهان و افزایش هزینه غذا و سوخت شده است.

به گفته وی، “این حملات به مردم در سراسر جهان آسیب می رساند که بیشتر آنها فقیرترین و آسیب پذیرترین مردم از جمله در یمن و غزه هستند.”

ایالات متحده ائتلافی متشکل از حداقل ۲۰ کشور برای مقابله با حملات حوثی ها به کشتی های عبوری از دریای سرخ تشکیل داد.

حملات یمن و واکنش کشورهای غربی به آن به یکی از مشکلات پیش روی ادامه آتش بس و مذاکرات صلح در یمن تبدیل شده است.

بلینکن قرار است اواخر روز دوشنبه به اسرائیل سفر کند و با مقامات دولتی دیدار و گفتگو کند.

وی روز یکشنبه گفت که در دیدار با مقامات اسرائیلی بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان در جریان تهاجم اسرائیل به غزه تاکید خواهد کرد.

موضوع دیگری که بلینکن با رهبران اسرائیل گفتگو خواهد کرد، مخالفت ایالات متحده با اظهارات اعضای راستگرای ائتلاف حاکم اسرائیل برای اخراج فلسطینیان از نوار غزه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا