اقتصاد جهان

بنادر اروپا به پارکینگ بزرگ خودروهای برقی چینی تبدیل شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از یورونیوز، فروش خودروهای برقی در اروپا نسبتاً کم است، اما این تنها یکی از دلایل انباشت خودروهای برقی چینی در بنادر اصلی اروپا است.

تعداد فزاینده ای از خودروهای الکتریکی وارداتی که بسیاری از آنها از چین وارد می شوند، در بنادر اروپا گیر کرده اند زیرا تولیدکنندگان و فروشندگان با کاهش فروش دست و پنجه نرم می کنند.

بنادر آنتورپ و زیبروگ در بلژیک مملو از خودروهای برقی چینی است. با این حال، مقامات بندر به یورونیوز گفتند که این تنها خودروهای چینی نیستند. البته در این بنادر نامی از کشور صادرکننده دیگری که در این موضوع دخیل است ذکر نشده است.

با این حال، لوموند گزارش داد که ۱۳۰۰۰۰ وسیله نقلیه تازه حمل شده در پارکینگ های بزرگ بندر کالو در نزدیکی آنتورپ وجود دارد، از جمله مدل های چینی مانند MG، BYdi BYD، New Nio، XPeng، Lynk & Co، Omoda و Hongqi.

در همین حال، خودروهای برقی چین قرار است از امتیازاتی در بازار اروپا بهره مند شوند، از جمله یارانه های دولتی در چندین کشور که برای تشویق خریداران به انتخاب خودروهای برقی طراحی شده است.

اگرچه تلاش های اروپا بر حمایت از صنعت خودروسازی این قاره متمرکز شده است، اما صادرات خودرو از چین به این قاره همچنان در حال افزایش است و در سه ماهه اول سال جاری به ۱.۳ میلیون دستگاه رسیده است که نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است. اکثر این خودروها برقی هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا