اخبار اقتصاد ایران

بنادر انزلی و كاسپین مكمل یكدیگرند | همکاری بنادر انزلی برای رونق اقتصادی

در دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بر هم افزایی بنادر انزلی و کاسپین در راستای افزایش رونق اقتصادی در استان گیلان تاکید شد.

ایران تحلیل، در ادامه جلسات همکاری این سازمان با نهادهای استانی، نشست هم افزایی حسین یونسی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره برگزار شد. و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص افزایش همکاری های دوجانبه.

در این دیدار که با حضور معاونان رئیس جمهور و مدیران دو طرف برگزار شد، سیاهکارزاده و یونسی با بیان اینکه بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند، بر ارتقای همکاری های دو مجموعه استراتژیک بندری استان تاکید کردند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و مدیرکل بنادر و دریانوردی استان با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های همکاری های دوجانبه در راستای جذب حداکثری محموله و کالا در کریدورهای عبوری از این منطقه، تشکیل کارگروه های مشترک همکاری های دوجانبه و چندجانبه یکی از مهم ترین سازوکارهای هم افزایی در راستای تامین منافع ملی بیشتر کشورمان در دیپلماسی اقتصادی و ترانزیت بین المللی است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در این جلسه با اشاره به هم افزایی مجتمع بندری انزلی و بندر کاسپین اظهار داشت: این امر موجب بهره وری بیشتر در لجستیک بندری کشور و توسعه اقتصادی استان می شود.

وی با اشاره به اهمیت کشتی های کانتینری گفت: برای افزایش ترانزیت در دریای خزر و اهمیت کریدور شمال به جنوب باید به افزایش کشتی های کانتینری ایرانی توجه کنیم.

تنوع کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی؛ همکاری در سرمایه گذاری توسعه پروژه های زیربنایی؛ افزایش تعاملات دو مجتمع بندری در همکاری های دریایی کشورهای ساحلی دریای خزر و هم افزایی برای اجرای سیاست های توسعه دریامحور از مهمترین توافقات این نشست است.

بنابراین گزارش، در این جلسه معاون و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و مدیرکل بنادر دریانوردی گیلان گزارش هایی از توانمندی ها و امکانات زیرساختی مجتمع های بندری انزلی و کاسپین ارائه کردند.

لازم به ذکر است ۲ مجتمع بندری انزلی و کاسپین در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی قرار دارند، دو بندری که در کریدورهای بین المللی قرار دارند و نقش محوری در توسعه همکاری های بین المللی کشورمان در ارتباط با اعضای اوراسیا ایفا می کنند. اتحادیه اقتصادی و دریای خزر و کریدورهای ترانزیتی IFA. انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا