اقتصاد جهان

بنزین ایران ارزان ترین در دنیا / قیمت بنزین در عربستان 20 و در ترکیه 40 برابر ایران است

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، آخرین آمار قیمت جهانی بنزین نشان می دهد که ارزان ترین بنزین جهان در ایران فروخته می شود، بنابراین هر لیتر بنزین در این کشور تنها ۲.۹ سنت قیمت دارد که نسبت به هر کشور دیگری ارزان تر است.

متوسط ​​قیمت هر لیتر بنزین در جهان ۴۵ برابر قیمت این محصول در ایران است. از اول ژانویه ۲۰۲۴، متوسط ​​قیمت جهانی هر لیتر بنزین ۱.۳ دلار بود.

قیمت بنزین در بزرگترین تولیدکننده نفت جهان حدود ۲۰ برابر قیمت این محصول در ایران است. قیمت بنزین در عربستان سعودی گرانتر از ۱۷ کشور جهان است. هر لیتر بنزین در این کشور ۶۲ سنت قیمت دارد.

گران ترین بنزین جهان نیز در هنگ کنگ موجود است. هر لیتر بنزین در هنگ کنگ ۳.۱ دلار آمریکا قیمت دارد که بالاترین قیمت در جهان است.

پس از ایران، ونزوئلا و لیبی از نظر عرضه بنزین ارزان در رتبه دوم و سوم جهان قرار دارند. هر لیتر بنزین در ونزوئلا ۳.۱ سنت و در لیبی ۳.۵ سنت موجود است.

الجزایر، کویت، آنگولا، مصر، ترکمنستان، مالزی و بحرین از این نظر رتبه های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده اند.

* قیمت بنزین در عراق ۲۰ برابر و در ترکیه ۴۰ برابر ایران است

قیمت این فرآورده نفتی در کشورهای همسایه ایران با ایران بسیار متفاوت است. هر لیتر بنزین در عراق ۵۷ سنت و در آذربایجان ۵۸ سنت است که حدود بیست برابر قیمت ایران است. در امارات متحده عربی هر لیتر بنزین ۲۵ برابر ایران و در ترکیه هر لیتر بنزین یک دلار و ۱۶.۹ سنت قیمت دارد که ۴۰ برابر قیمت بنزین در ایران است.

به علاوه هر لیتر بنزین در افغانستان ۳۶ برابر ایران گران است. قیمت هر لیتر بنزین در این کشور ۱ دلار و ۵.۹ سنت است.

آمریکا ارزان ترین بنزین را در بین کشورهای صنعتی دارد. هر لیتر بنزین در این کشور ۹۱ سنت است که ۳۱ برابر قیمت این محصول در ایران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا