ترندهای روز

بنکسی لندن را باغ وحش می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

ابتدا نقاشی یک بز، سپس دو فیل و اکنون سه میمون، آخرین نقاشی های بنکسی روی دیوارهای لندن چه معنایی دارد؟ فردا منتظر چه حیوانی باشیم؟

حیوانات نقاشی شده توسط بنکسی، هنرمند مشهور خیابانی که هنوز نام واقعی خود را فاش نکرده است، در دیوارهای لندن غوغایی به پا کرده اند.

این هنرمند ناشناس اولین مجموعه حیوانات خود را در نزدیکی پل کیو در جنوب غربی لندن روز دوشنبه ۵ آگوست رونمایی کرد. این قطعه که به صورت شابلون ساخته شده است، بزی را به تصویر می کشد که صخره هایی در زیر پایش افتاده است.

روز بعد، بنکسی دومین تصویر از مجموعه حیوانات را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. این بار دو فیل روی دیواری در چلسی، از پنجره های بسته با خرطوم های دراز به یکدیگر نگاه می کنند.

امروز او همچنین از سومین تابلوی این مجموعه رونمایی کرد، این بار سه میمون جهنده که روی پلی در بریک لین در شرق لندن نقاشی شده بودند.

بنکسی با انتشار تصاویری از این نقاشی ها در صفحه اینستاگرام خود بدون توضیح در مورد آنها، همانند سایر آثارش تایید کرد که این آثار متعلق به اوست.

به نظر می رسد این مجموعه در حال تکمیل شدن است، دوشنبه تصویر یک بز، سه شنبه دو فیل و چهارشنبه سه میمون، هیچ کس نمی داند که باید منتظر دیدن چه نوع حیوانی باشیم که روی دیوارهای خیابان ها و کوچه های لندن نقاشی شده است. اما احتمالا حیوانات نقاشی شده است. باید چهار عدد باشد.

معنای پشت این نقاشی های سریالی بنکسی چیست؟

بنکسی هیچ سرنخی درباره معنای گرافیتی جدیدش ارائه نکرده است، اما با توجه به تمایل این هنرمند به انتقال پیام های سیاسی از طریق نقاشی هایش، آخرین اثر هنری او بحث های زیادی را برانگیخته است.

با توجه به شورش‌های خیابانی اخیر مرتبط با سیاست‌های مهاجرتی در بریتانیا، بسیاری از مردم بر این باورند که این هنرمند قصد دارد از رفتارهای خشونت‌آمیز، وحشیانه و غیرانسانی انتقاد کند و اقدامات مردم را با حیوانات وحشی در باغ‌وحش مقایسه کند.

یکی از کاربران اینستاگرام تصویر اول را اینگونه تفسیر کرده است: “موقعیت نامطمئن بز در لبه، وضعیت شکننده جامعه بریتانیا را نشان می دهد که به دلیل آشفتگی های اخیر در آستانه هرج و مرج قرار دارد.”

یکی دیگر نوشت که این می تواند نظری در مورد تغییرات آب و هوا و چگونگی بیرون راندن حیوانات توسط شهرنشینی انسان باشد.

در نظر دیگری آمده است: “ما این حیوانات شگفت انگیز را مجبور کرده ایم در یک جنگل بتنی زندگی کنند. ما یک وظیفه داشتیم. “زمین را ایمن و زنده نگه دارید.”

بنکسی یک هنرمند خیابانی اهل بریستول است که به خاطر گرافیتی و هنر گرافیتی اش شهرت جهانی دارد، اما هویت واقعی او هنوز فاش نشده است. نقاشی های این هنرمند بیشتر به موضوعات و موضوعات سیاسی مانند گرمایش زمین، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کار می پردازد.

منبع: یورونیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا