فرهنگ و هنر

بنیامین به «پناه» شبکه دو رفت و زنده اذان گفت! :: ایران تحلیل

اولین قسمت از ویژه برنامه لحظات افطار شبکه دو با عنوان پناه در حالی روی آنتن رفت که بنیامین بهادری خواننده موسیقی پاپ پس از مدت ها دوری از رسانه های رسمی به صورت زنده اذان گفت.

به گزارش ایران تحلیل، بنیامین بهادری خواننده موسیقی پاپ در یکی از اولین سورپرایزهای ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان رسانه ملی پس از مدت ها دوری از محافل رسمی رسانه ای در برنامه تلویزیونی «پناه» حاضر شد. شبکه دو سیما با مصطفی امامی مجری برنامه گفتگو کرد. همزمان با لحظات ملکوتی اذان مغرب، اذان را زنده صدا کرد.

وی در ابتدای سخنان خود ضمن ابراز خوشحالی از شرکت در برنامه زنده تلویزیونی که از حرم رضوی تقدیم حضار شد، گفت: ما از طرف همه شما نایب الزیاره هستیم و امیدوارم یک برنامه ارائه کنیم. برنامه خوبی برای بینندگان

این خواننده پاپ در پاسخ به مجری که از او درباره تفاوت اسم کوچکش با «وحید» و همچنین استفاده از نام «بنیامین» پرسیده بود، توضیح داد: وحید و بنیامین و نام های دیگر تفاوت چندانی با هم ندارند. البته پدرم چندی پیش در فضای مجازی توضیح داده بود که چرا این نامگذاری انجام شده است. به طور خلاصه پدرم از ابتدا چنین نامی را برای من انتخاب کرده بود، اما چون در آن زمان نگران بود که این نام در آن سال ها برای ثبت نام با موانعی روبرو شود، به پیشنهاد یکی از دوستان، نام من وحید در شناسنامه، اما در کل من را بنیامین می نامیدند.

بنیامین در ادامه این قسمت از صحبت هایش گفت: امشب آمدم اینجا از طرف پدرم کاری انجام دهم. خودش همیشه اذان خوبی می گفت و از او شنیده بودم که آرزو دارد در حرم امام رضا (ع) اذان بگوید که من هیچ وقت با این تشریفات به اینجا نیامدم. من هم امروز به این نیت از طرف پدر مرحومم آمدم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

مصطفی امامی در این قسمت از سخنان بنیامین بهادری گفت: به نظر من کار امام رضا (ع) است و اگر ایشان بخواهند حتماً می شود. از خدای خودمان است که چنین اتفاقی بیفتد و فکر می کنم پدر بنیامین بهادری او را دوست دارد، چون همین الان بچه های اتاق فرمان گفتند این امکان پذیر است و ما تا آخر اذان با شما هستیم. و اولین افطار مردم ایران با اذان بنیامین در حرم امام. رضا علیه السلام اتفاق می افتد و به نظر من چه افتخاری بالاتر از این.

بهادری در پاسخ ضمن تشکر از دست اندرکاران برنامه توضیح داد: بالاتر از این چه اتفاقی می تواند بیفتد؟ من می دانم که این ضبط خواهد شد.

وی در بخشی دیگر از این برنامه در پاسخ به سوال مجری که با وجود موفقیت و شهرتی که در عرصه موسیقی کسب کرده است در مورد ارادتش به امام رضا (ع) پرسیده بود، گفت: همه ما باید این مسیر را طی کنیم. . شاید روزی در مسیر دیگری قرار گرفتم، اما همیشه سعی کردم آنچه را که در این زمینه درست است انجام دهم. در مورد صحبت از شکوه سلبریتی ها باید بگویم که اینها شوخی در مقابل عظمت حرم امام رضا (ع) است. هر خواننده ای با هر توانایی سعی می کند در یک روز خاص تعدادی از افراد را در قالب کنسرت دور هم جمع کند. اما فردایی وجود ندارد، زیرا بعد از یکی دو ساعت از کنسرت، همه محل اجرای آن خواننده را ترک کرده و به خانه های خود رفته اند. اما در حرم امام رضا (ع) شاهد شکوهی هستید که حد و مرزی ندارد و مردمی که به حرم ایشان آمده بودند اصلاً برای خروج نیامده اند.

بهادری پس از شوخی با مصطفی امامی درباره نحوه لباس پوشیدنش برای حضور در این برنامه، درباره تفکراتش درباره امام رضا (ع) گفت: امام رضا (ع) از نظر من بسیار مهربان هستند. لطف ایشان به حدی است که وقتی امروز می خواستم به برنامه شما بیایم نشانه های زیادی از جمله سخنرانی میرزا اسماعیل دولابی به من رسید و فهمیدم امام رضا(ع) اینقدر به من لطف داشته اند. لطفش آنقدر زیاد است که همیشه با او سر و کار دارم. البته جاهایی بوده که وقتی بعضی ها را می بینم می ترسم راجع به امام حسین (ع) و امام رضا (علیه السلام) صحبت کنم اما بعداً متوجه می شوم همان کسانی که می ترسیدم این حرف ها را بزنم. خودشان امام حسینی تر از من هستند. در کل مردم با مفاهیم بهشتی روحیه خوبی دارند. اگرچه ممکن است دوست نداشته باشند علنی آن را اعلام کنند، اما همچنان این دوستی را با امام رضا(ع) و امام حسین(ع) دارند.

این خواننده موسیقی پاپ که به همراه فرزندانش به این برنامه آمده بود، در ادامه سخنان خود ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص تجربیات خود در عرصه های معنوی و زیارتی به بیان خاطراتی از دیدار با فرزند میرزا اسماعیل دولابی و چگونگی انجام آن پرداخت. پخش سخنرانی های این عالم گرانقدر. و سپس با همراهی مصطفی امامی به کنار فرش در حال ساخت که قرار است در قسمت مهمی از حرم مطهر حرم رضوی نصب شود رفت.

پس از اجرای این قسمت از برنامه، بنیامین بهادری به نمایندگی از مرحوم پدرش و هماهنگی که از اتاق فرمان برنامه «پناه» صورت گرفت، برای اولین بار از این ویژه برنامه تلویزیونی اذان گفت. برای افطار از شبکه دوم سیما در حرم امام رضا (ع). .

برنامه “پناه” هر شب قبل از لحظات عرفانی اذان مغرب تا بعد از آن با موضوع “مهر امام رضا (ع) برای همه» به صورت زنده از حرم مطهر امام رضا (ع) پخش می شود. این برنامه هر شب با حضور مهمانان ویژه با موضوعی متفاوت و روایت های شنیدنی از بازگویی میهمان همراه مخاطبان است. داستان آقا علی بن موسی الرضا (ع).

برنامه «پناه» محصول گروه معارف شبکه دو سیما است که با اجرای مصطفی امامی، تهیه کنندگی حسام جمارانی، کارگردانی محمد خندان و با حضور آستان قدس رضوی در سی قسمت به صورت ویژه اجرا می شود. بخشی از برنامه افطاری ماه مبارک رمضان از سه شنبه ۲۲ اسفند ماه حوالی ساعت ۱۷ از شبکه دو سیما پخش شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا