ترندهای روز

بن سلمان با این ابرپروژه به کل دنیا فخر فروخت!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

شهر رویایی شاهزاده سعودی به نام نئوم بیشتر از مردم ربات دارد. گفته می شود که کلان شهر عربستان احتمالاً پیشرفته ترین مکان جهان خواهد شد.

نئوم، ابرپروژه عربستان سعودی، در شرایطی که ابعاد آن به شدت کاهش یافته، به پیشرفت خود در ساخت و ساز ادامه می دهد. با این حال قرار است امکانات فوق العاده ای را در اختیار ساکنین خود قرار دهد. برنامه های بزرگی برای این کلان شهر در نظر گرفته شده است. این پروژه یکی از جاه طلبانه ترین پروژه های جهان نامیده می شود و پیش بینی می شود هزینه ساخت آن از ۵۰۰ میلیارد دلار به ۱۵۰۰ میلیارد (۱.۵ تریلیون) دلار افزایش یابد.

این شهر بخشی از پروژه «چشم انداز ۲۰۳۰» محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای آینده پسا سوخت فسیلی است و هدف آن ایجاد انقلابی در اقتصاد وابسته به نفت این کشور است.

با این حال، تردیدهایی در مورد اینکه آیا این پروژه طبق برنامه ریزی انجام می شود وجود دارد. علاوه بر این، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که عربستان سعودی ممکن است با سؤالات دشواری در مورد تأثیرات مالی، زیست‌محیطی و انسانی این کلان پروژه مواجه شود.

اگرچه سازه های بزرگ نئوم از جمله تروجانا، لاین، خلیج عقبه، سیندله و آگزاگون در تصاویر ماهواره ای نمایان شده است و آثار حفاری و تغییر زمین در این مناطق به چشم می خورد، اما افزوده های فنی این شهر بزرگ کمتر دیده می شود. شناخته شده. جالب است بدانید که این پروژه به گفته مدیرعامل «ندامی النصر» بیشتر میزبان ربات ها خواهد بود تا مردم.

طبق گزارش‌ها، این پروژه شامل روبات‌های کارمند هتل، “دوقلوهای دیجیتالی” که داده‌های بیومتریک و سلامت ساکنان را کپی می‌کنند و انسان‌نماها در میز پذیرش هتل خواهد بود. طبق شایعات، یک متاورس همهجانبه با واقعیت ترکیبی در Neom ارائه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا