فرهنگ و هنر

بهار امسال با چه نمایش‌هایی آغاز می‌شود؟ :: ایران تحلیل

به گزارش ایران تحلیل، تالار ملک یکی از تماشاخانه هایی است که فعالیت خود را با ۲ نمایش جدید از ۱۶ آغاز کرد فروردین ماه شروع می شود. این سالن به طور همزمان میزبان نمایش «توافق» و کنسرت نمایش «و تو برنگشتی» خواهد بود.

نمایشنامه «توافق» نوشته فیلیپ کلودل و کارگردانی کورش سلیمانی است. بازیگران این نمایش برای ورود به صحنه بهنام تشکر، کورش سلیمانی و رامین ناصرنصیر هستند و در خلاصه داستان آمده است: دو دوست قدیمی پس از مدت ها در یک آپارتمان خالی با هم ملاقات می کنند. یکی بازیگر متوسط ​​و دیگری نمایشنامه نویسی ناموفق. این بازیگر می خواهد آپارتمان خود را بفروشد و به همین منظور از دوستش خواست تا در زمان امضای قرارداد در آنجا حضور داشته باشد تا خیال خریدار راحت باشد. در انتظار خریدار، صحبت دو دوست به دعوا تبدیل می شود. خریدار می آید تا شاهد تسویه حساب این دو باشد.

این نمایش هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۱۰۰ دقیقه اجرا می شود.

این نمایش پس از اجراهای موفق سال گذشته خود در تماشاخانه ایرانشهر، دومین اجرای خود را در تالار ملک پشت سر می گذارد.

کنسرت «و برنگشتی» نوشته ساغر رجبی و مهیار علیزاده اثر دیگری است که از ۱۶ اجرا شد. فروردین از تالار ملک شروع می شود.

این کنسرت با اجرای شمس لنگرودی، امیرحسین فتحی، فرزین محدث، یلدا عباسی، ساغر رجبی، مریم مشهور، آرش الیگودرزی، وصل علوی اجرا می شود.

این اثر هنری هر شب ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه اجرا می شود و در خلاصه داستان آن آمده است: وقتی همه چیز در حال نابودی است، گذشته به سمت شما می تازد.

تالار استاد ترقیان تماشاخانه ایرانشهر در اولین روزهای سال نو میزبان نمایش «اسب های قاتل» به نویسندگی رضا گهستسب و کاری از محمدهادی هاشم زاده خواهد بود.

این نمایش با بازی مریم شکری، امیر خواجه میرکی پور، فرزاد پریدار، امید رهبر، ایمان زارع، محمدحسین نعمتی، ندا محمدیان، محمدابراهیم جنتی، نازنین ترنگ، زهرا اکبری و علیرضا اصلاحی هر شب ساعت ۱۹:۰۰ به مدت ۸۵ دقیقه روی صحنه می رود. . و در خلاصه داستان خود آمده است: این نمایش در فضایی اکسپرسیونیستی با رگه هایی از تئاتر وحشت، فضایی وهم انگیز را پیش روی مخاطبان می گستراند. در این نمایش، ارباب و بانو به همراه خدمتکارشان به نام «کش» و همسرش «لورا» در عمارت بزرگی زندگی می کنند. داستان از یک شب برفی شروع می شود، در آن شب، خدمتکار روستای همسایه با اسبی که از اربابش دزدیده بود به عمارت ارباب و بانو می آید تا خبر رسیدن شورشیان را بدهد و…

سالن دکتر ناظرزاده کرمانی در ایرانشهر از ۱۹ فروردین مجری برنامه «روزمرگی» کار مشترک شیماه خاص و امیر سپهر تقی لو است که هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۶۵ دقیقه روی صحنه می رود.

در این نمایش مهران نائل، جوانه دلشاد و فرزین مهدت به ایفای نقش می پردازند و در خلاصه داستان آمده است: زوج جوانی سگشان گم می شود و این آغاز تمام اختلافات ده ساله زندگی آنهاست…

تئاتر هامون نیز سال جدید را با میزبانی نمایش «رومئو و ژولیت و چند شخصیت دیگر» آغاز می کند.

این نمایش به نویسندگی مشترک امین نبی الهی، میثم عبدی، امیرحسین اشرفی به کارگردانی میثم عبدی از ۱۵ فروردین ماه در حال اجراست

بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه عبارتند از: رامتین سلیمانی، مهرناز بختیاری، امین نبی اللهی، میشم عبدی، فایق شالاوند، حامد قنبری، زینب هادیان، امین سعدی، پگاه امیرآبادی، مینا شجاعیان، نیلوفر خراسانی، متین هوشان. مهلا رمضان پور. احسان ابوالقاسم، بهناز شاهوار، امیرمهدی شبیری، مجتبی سعدآبادی، مروارید کفایی

این نمایش هر شب ساعت ۲۱ به مدت ۱۰۰ دقیقه روی صحنه می رود و در خلاصه داستان آن آمده است: نگارش این نمایش با این سوال آغاز شد که آیا رویا واقعی است یا واقعیت رویا است؟ در دنیایی که پر از واقعیت های خسته کننده و کسل کننده است. ما به رویاها در تئاتر پناه می بریم. چون تئاتر جزیره کوچک شادی است.

تماشاخانه سنگلج همچنان میزبان نمایش «مجلس بلبشو جورکردان» به نویسندگی و کارگردانی فرشید قلی پور است که از ۱۵ اجرا می شود. فروردین ماه بعد از شب های قدر از سر گرفته می شود.

در این نمایش بازیگرانی چون مهشاد حجتی، ناهید دولت زاده، عاطفه رحمان پور، الهام رضایی، مائده عبدلی به ایفای نقش می پردازند و در خلاصه داستان آمده است: فرنگ کجاییم؟ ما کجا هستیم؟ که حالا می خواهیم سر بیگانگان جماعت را گرم کنیم.

نمایش «مجلس بلبشو جور کاردان» هر شب ساعت ۱۹:۳۰ به مدت یک ساعت روی صحنه می رود.

سالن مولوی اسفند او سال گذشته مجری برنامه «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» بود، بهار خود را با ادامه این برنامه سپری می کند.

این نمایش که متن آن به صورت مشترک توسط دلارام موسوی و سروین کیانی نوشته شده است به کارگردانی دلارام موسوی روی صحنه می رود و بازیگران آن عبارتند از: سیما غلامی، محمدعلی براتی، فاطمه رادمرد، علی حدادی، فرزانه سیری، علیرضا ولی پور. ، محمد جهانشاهی

این نمایش هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۷۰ دقیقه در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی اجرا می شود و در خلاصه داستان آن آمده است: داستان زندگی دو خانواده که به دلیل جنگ جهانی دوم به هم گره خورده اند.

تالار کوچک مولوی همچنین میزبان نمایش «مجلس توبه نسی» اثر اسماعیل بزاز به نویسندگی حسین کیانی و کارگردانی کارن کیانی از ۱۵ است. فروردین روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مجلس ندامت اسماعیل بزاز نسخه نویس معروف و محبوب و متواضع عصر ناصری در تالار مدرسه پربرکت دارلفنون در شبی تلخ و طولانی و طاقت فرسا. …

این نمایش هر شب ساعت ۱۹ به مدت ۶۰ دقیقه توسط بهروز پهننده اجرا می شود.

نمایش «فین جین» به نویسندگی ابوالفضل حاجی علی خانی و کارگردانی محمود موسوی از دیگر نمایش های موفقی است که سال گذشته در عمارت نوفل لوشاتو آغاز شد و همچنان در این عمارت روی صحنه می رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: داستان دستشویی فین به روایت جن جین.

این نمایش با بازی سید جواد یحیوی، حسین شفیعی، مسعود بهارلو، محمدهادی عطایی، الهه پورجمشید، محسن زرآبادی پور، حسین میرزائیان، حامد لطفی، علیرضا ذوالفقاری هر شب ساعت ۲۱:۱۵ و به مدت ۱۵ دقیقه اجرا می شود. ۹۰ دقیقه اجرا می شود.

نمایش “فین جین”.

نمایش «مافیای روباه» ساخته امید بنکدار یکی دیگر از نمایش های آن است اسفند سال گذشته اجرای خود را در عمارت نوفل لوشاتو آغاز کرد و در بهار ۱۴۰۳ به مدت محدود در همین عمارت روی صحنه می رود.
«مافیای روباه» به نویسندگی و کارگردانی امید بانکدار بر اساس داستان «امپسند» ساخته راجر اوری و کوئنتین تارانتینو تجربه ای در مرز سینما و تئاتر است که به مدت محدود از ۱۹ تا ۲۴ فروردین اجرا می شود. در ماه ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۰.
بازیگران این نمایش (به ترتیب ورود): سهیل تقوی، وحید خاکساری، امیرحسین آسایی، امیر طالقانی، امیر شعبانپور، سیاوش سهامی، سبان قادری، حمیدرضا عباسی، پوریا شیخ الاسلامی و محمدرضا احمدی.

نمایش “هایدن” به نویسندگی مشترک ریحانه رازی و کروش شاهونه و کاری از کوروش شاهونه و تهیه کنندگی سجاد افشاریان برای دور چهارم و اجراهای محدود از ساعت ۱۵ فروردین بازگشت ۱۴۰۳ به روی صحنه تئاتر هلاج.

«هایدن» محصول گروه تئاتر جوانان ایران با بازی حمید رحیمی، ریحانه رازی، عطا عمرانی، آیات بیغم، فرناز حسینمردی از ۱۵ فروردین ۲ ساعت دیگر در دو سانس ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می رود.

این نمایش یکی از نمایش های موفقی است که در تئاتر شهر و هامون با استقبال مخاطبان مواجه شده و جوایز مختلفی را در جشنواره تئاتر فجر و جشنواره حافظ کسب کرده است.

نمایش “هایدن”.

«رقص فراموشی» به نویسندگی و کارگردانی نیاز اسماعیل پور نیز نمایش دیگری است که از ۱۶ آغاز شده است. فروردین ماه در عمارت بنفش روی صحنه می رود.

این نمایش هر شب ساعت ۱۹:۰۰ به مدت ۵۵ دقیقه اجرا می شود و در خلاصه داستان آن آمده است: زن و مردی پس از سال ها آشنایی در کافه ای که پاتوق همیشگی آنهاست، در رابطه با یکدیگر دچار تردید می شوند و. ..

بازیگران این نمایش (به ترتیب ورود به صحنه) یاسمن عطالهی، سهراب جمالی، امید امیرزاده هستند.

پردیس تئاتر شهرزاد از ۱۵ فروردین او مجری چندین برنامه جدید خواهد بود.

«عطار آدم» به نویسندگی و خلق مهدی فرشیدی سپهر یکی از این نمایش هایی است که اجرا شد اسفند او سال گذشته و از ۱۵ در این پردیس شروع به کار کرد فروردین ماه بار دیگر در این مکان روی صحنه می رود.

این نمایش که نوعی نمایش سرود است هر شب ساعت ۱۹:۱۵ به مدت ۹۰ دقیقه اجرا می شود و در خلاصه داستان آن آمده است: اقشار مختلف مردم با هم سرود می خوانند. بدون دستور و اجبار، سرودهایی که تا به حال نشنیده بودیم. در مورد شما سرود می خوانند.

بازیگران این نمایش (به ترتیب سنی) مهرک مهدی، ماهک مهدی، افرا فردافشار، محمد سروش علیشاهی، نامی تبیان، هوراد وژدان زاده، مبینا اکبری، یاسمین کاظمی، آریانا کیهانفر، هلیا هاشمی، سجاد حسینی، صبا حمزه، ویانا قلیتا نفس صادقی، مهیار اسدی، عباس اکبری، پویا طهماسبی، فاطمه کریمی، معین قوی، فاطمه گلچین، زهرا کریمی، خلیق استواری، مهدی فرشیدی سپهر، روشنک کریمی، مریم علوی، مریم میرتهری، ملیحه اکبری، حسینی، حمیدینی صادقی. مریم منصوری هستند.

«بن بست» به نویسندگی و اجرای مهدی برنز هر شب ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۵۵ دقیقه روی صحنه می رود. و در خلاصه داستان آن آمده است: سال ۱۳۶۰ شمسی. انتهای کوچه بن بست. وقتی ستاره قطبی را در آسمان دیدم، به جایی برگشتم که فکر می کردم قبلاً این مکان را به خاطر دارم! ساعت ها خوابیده بودم. هیچ وقت شب نبود! وقتی بلند شدم، سرم به شیشه خورد، وقتی چشمانم را باز کردم، دلم برای آن دوران قدیم تنگ شده بود. اما الان خیلی دورم. سلام سیاره ها…

بازیگران این نمایش هلیا محمدخانی، مهدی برنز، بهزاد هاشمی، مهستا حیدری، الهام خزایی، داریوش محمودی، نیروانا سقوی، محمدامین رسول پناه هستند.

«چه کسی جوجه تیغی را کشت» نوشته بهرام افشاری دیگر نمایشی است که در شهرزاد اجرا می شود. این نمایش با بازی بهرام افشاری و تینو صالحی هر شب در سه نوبت ۱۸، ۱۵، ۲۰، ۲۱ و ۳۰ دقیقه اجرا می شود. اگر چیزی بد تمام شود؛ نگران نباش! این پایان نیست.

لازم به ذکر است این گزارش به بخشی از نمایش هایی می پردازد که قبل از ۲۰ اجرا شده اند فروردین ماه شروع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا