اخبار اقتصاد ایران

بهترین دوره های آموزش سرمایه گذاری

نقطه شروع موفقیت در هر کاری را می توان آموزش دانست. در واقع بدون آموزش، خطر انجام هر کاری بسیار زیاد است. آموزش می تواند به فرد بفهماند که دقیقاً چه کاری انجام دهد، چگونه آن را انجام دهد. اما بدون آموزش، با تردیدهای فراوان در مورد اینکه آیا به درستی اجرا می شود یا خیر. مواجه است بازارهای مالی و سرمایه گذاری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. برای ورود به بازارهای مالی باید آموزش های لازم را فرا گرفت. زیرا مانند هر فعالیت دیگری مفاهیم و موضوعات خاص خود را دارد. اگر قصد فعالیت در بازارهای مالی را دارید؛ به عبارت دیگر، شما یک فعالیت سودآور و مفید دارید. باید مفاهیم مربوطه را یاد بگیرید، تمرین کنید، تسلط پیدا کنید و سپس فعالیت خود را شروع کنید. در حال حاضر دوره های مالی و سرمایه گذاری زیادی برگزار می شود که در ادامه به معرفی بهترین دوره های سرمایه گذاری خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری چیست؟

قبل از معرفی بهترین دوره های سرمایه گذاری ابتدا باید بدانیم سرمایه گذاری چیست؟

سرمایه گذاری یعنی استفاده از منابع مالی برای خرید یک یا چند دارایی مختلف با هدف افزایش قیمت آنها در آینده و کسب سود. در حال حاضر بازارهای مختلفی برای سرمایه گذاری از جمله خرید سهام، خرید طلا، خرید ارزهای دیجیتال، خرید ملک، خرید ارز (دلار) و… وجود دارد که به دلخواه می توان از آنها استفاده کرد. هر کدام با توجه به شرایط خود می توانند بازده و ریسک های متفاوتی داشته باشند. همچنین سرمایه گذاری به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم قابل انجام است.

انواع روش های سرمایه گذاری

همانطور که گفته شد سرمایه گذاری به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود.

سرمایه گذاری مستقیم: در این روش سرمایه گذاری، سرمایه گذار مالکیت مستقیم دارایی خریداری شده را بر عهده می گیرد. به عنوان مثال خرید مستقیم سهام یک شرکت، خرید ملک، خرید طلای فیزیکی و غیره.

سرمایه گذاری غیرمستقیم: در این روش سرمایه گذاری، سرمایه گذار نمی تواند به طور مستقیم مالکیت ملک را داشته باشد. در این روش سرمایه گذار باید سرمایه خود را به صندوق های سرمایه گذاری یا پرتفوی هایی که توسط متخصصان بازار مالی مدیریت می شوند، بسپارد.

تفاوت این دو در این است که:

سرمایه گذاری مستقیم مستلزم آموزش و کسب تخصص است که برای آن باید در دوره های آموزش عالی مدیریت سرمایه گذاری شرکت کرد. اما سرمایه گذاری غیرمستقیم نیازی به آموزش و تخصص ندارد. در واقع تنها چیزی که نیاز است تحقیق و بررسی در مورد صندوق یا سبد مورد نظر است تا ببینیم آیا اعتبار و تخصص بالایی دارد یا خیر.

چرا باید سرمایه گذاری کنیم؟

اگر به خود و اطرافیانتان نگاه کنید، می بینید که همه برای رسیدن به اهدافشان تلاش می کنند. یکی از این اهداف برای اکثر مردم این است که مرفه تر و ثروتمندتر باشند. سرمایه گذاری به افراد کمک می کند تا ثروت و دارایی خود را افزایش دهند و علاوه بر شغل فعلی، منبع درآمد دیگری نیز داشته باشند. در واقع، سرمایه گذاری به افراد اجازه می دهد تا از دارایی های خود برای ایجاد یک منبع درآمد جدید و غیر مستقیم (بدون ترک شغل یا انتخاب شغل دوم) استفاده کنند. از سوی دیگر، در کشورهایی که تورم بالاست، سرمایه گذاری می تواند به مردم کمک کند تا ارزش دارایی و ثروت و قدرت خرید خود را حفظ کنند. با این حال، سرمایه گذاری نیاز به آموزش و تخصص دارد و در حال حاضر دوره های مالی و سرمایه گذاری زیادی وجود دارد که می توان از آنها برای یادگیری استفاده کرد. اما آیا می توان به هر دوره و استادی اعتماد کرد؟

چگونه بهترین دوره سرمایه گذاری را انتخاب کنیم؟

از جمله کلیه دوره های آموزش عالی مدیریت سرمایه گذاری مانند دلفین غرب که در بازار وجود دارد، انتخاب بهترین رشته ممکن است کمی دشوار و پیچیده باشد. اما با رعایت مواردی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، این کار نمی تواند چندان دشوار باشد:

  1. داشتن استاد متخصص و با تجربه
  2. داشتن محتوای باکیفیت، ساده، قابل فهم و روان
  3. برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با استاد
  4. داشتن پشتیبانی تخصصی برای پاسخگویی به سوالات
  5. دسترسی آسان و استفاده مادام العمر از محتوای دوره
  6. ایجاد تعامل و همکاری با دانشجویان دوره
  7. محتوای دوره جامع و به روز
  8. تعامل و گفتگو با دانش آموزان برای انتقاد و پیشنهاد
  9. نمایش نتایج افرادی که قبلا دوره مربوطه را تهیه کرده اند
  10. شهریه مناسب و انعطاف در پرداخت آن (نقد و اقساط)

آموزش سرمایه گذاری

نتیجه گیری: بهترین دوره سرمایه گذاری کدام است؟

همانطور که گفته شد برای انتخاب بهترین دوره های سرمایه گذاری باید موارد فوق را در نظر گرفت. اما اگر بخواهیم دوره های کارآمد مالی و سرمایه گذاری را به شما معرفی کنیم می توانید از دوره های آموزش عالی مدیریت سرمایه گذاری گروه دلفین غرب استفاده کنید. دلفین وست یک مرجع آموزش و مشاوره سرمایه گذاری در بازارهای مختلف مانند فارکس، بورس، ارز دیجیتال و … است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرده و در حال حاضر یکی از بهترین و جامع ترین مراکز آموزشی در زمینه بازارهای مالی می باشد. در زمینه بازارهای مالی، دلفین وست دارای یک دوره آموزشی بسیار جامع و با کیفیت شامل Gold Playground (سرمایه گذاری تخصصی در بازار طلا)، Tradershow (معامله در بازارهای مالی، فارکس، بورس و ارزهای دیجیتال) می باشد. با شرکت در این دوره ها می توانید به یک سرمایه گذار موفق تبدیل شوید. در این مجموعه دوره های رایگان مالی و سرمایه گذاری را مشاهده می کنید که توصیه می کنیم قبل از تهیه دوره های پولی از این دوره ها استفاده کنید تا از کیفیت محتوای آموزشی، تخصص استاد، پشتیبانی قوی و … نیز آگاه شوید. ، در وب سایت این مجموعه می توانید به ویدئوها و مقالات آموزشی و تخصصی زیادی دسترسی داشته باشید که مشاهده و مطالعه آنها می تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای شما در بازارهای مالی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا