ترندهای روز

بهترین روش برای پاک کردن ضدآفتاب از روی پوست

به مناطقی از پوست که منافذ آن راحت تر مسدود می شوند (مانند پیشانی، بینی، چانه و بین ابروها) توجه بیشتری داشته باشید.

صورت خود را با آب بشویید تا بقایای ضد آفتاب و سایر ناخالصی ها پاک شود. مطمئن شوید که همه چیز به طور کامل از روی پوست شسته شده است.

صورت خود را با یک حوله تمیز خشک کنید. این کار را به آرامی انجام دهید و از مالش پوست خودداری کنید.

به روال پوست خود بروید و محصولات مختلفی مانند تونر، سرم و کرم را به ترتیب صحیح روی صورت خود بمالید.

اثرات پاک نکردن ضد آفتاب

تمیز نکردن صورت در پایان روز تاثیر نامطلوبی بر سلامت و زیبایی پوست دارد و منجر به مشکلات زیر می شود:

۱. تجمع کثیفی، چربی و عرق

در طول روز، لایه ای از روغن، گرد و غبار و عرق روی پوست، منافذ و موهای شما جمع می شود. این یک محیط مساعد برای رشد باکتری ها ایجاد می کند و احتمال عفونت یا تحریک پوست را افزایش می دهد. اگر صورت خود را تمیز نکنید، این آلاینده ها به مرور زمان به پوست آسیب می رسانند و مشکلات زیادی مانند التهاب و پیری زودرس را به همراه خواهند داشت.

۲. مسدود شدن منافذ پوست و افزایش خطر آکنه

ترکیبات روغنی موجود در کرم های ضد آفتاب می توانند منافذ و فولیکول های مو را مسدود کنند، آلودگی ها و باکتری ها را به دام بیندازند و باعث آکنه شوند. کسانی که پوست مستعد آکنه دارند بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به این مشکل هستند.

۳. تحریک پوست

اگر کرم ضد آفتاب برای مدت طولانی روی پوست بماند، مواد شیمیایی موجود در آن باعث سوزش، قرمزی و خارش می شود. این مشکل به ویژه در افرادی که پوست حساسی دارند دیده می شود.

۴. انسداد راه هوایی پوست

پوست برای حفظ سلامت خود نیاز به تنفس دارد. اما زمانی که لایه ای از مواد شیمیایی مانند ضد آفتاب روی آن باقی می ماند، این روند مختل می شود. در نتیجه پس از مدتی متوجه خشکی، کم آبی و تیرگی پوست خود می شود.

۵. کاهش اثربخشی محصولات مراقبت از پوست

هنگامی که از پاک کردن ضد آفتاب از روی صورت خود غفلت می کنید، اثربخشی سایر محصولات مراقبت از پوست را کاهش می دهید. زیرا ضد آفتاب از نفوذ کرم ها، لوسیون ها و سرم ها به داخل پوست جلوگیری می کند.

چگونه لکه های ضد آفتاب را از روی لباس یا مبلمان پاک کنیم؟

به دلیل وجود مواد روغنی، ضد آفتاب می تواند پارچه و حتی سطوح دیگر را لکه دار کند. برخی از کرم‌های ضدآفتاب بر پایه کرم، لکه‌های زرد یا نارنجی را روی پارچه به جا می‌گذارند. این لکه ها توسط ماده ای به نام آووبنزون ​​ایجاد می شوند که در بسیاری از ضد آفتاب ها یافت می شود. در ادامه نحوه پاک کردن لکه ضد آفتاب از روی لباس و مبلمان را توضیح می دهیم.

۱. پاک کردن ضد آفتاب از روی لباس

لک شدن لباس به دلیل استفاده از ضد آفتاب مشکل رایجی است که ممکن است با آن مواجه شوید. از آنجایی که این لکه ها معمولاً چرب هستند، باید قبل از شستن لباس موارد زیر را انجام دهید:

جوش شیرین یا نشاسته ذرت را روی لکه بمالید تا روغن اضافی جذب شود.

بگذارید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بماند. سپس آن را از روی پارچه پاک کنید.

لکه بر را طبق دستورالعمل سازنده روی لکه بریزید.

لباس ها را با مواد شوینده مناسب بشویید.

توجه:

برای از بین بردن لکه های ضد آفتاب از روی لباس شنا، آن را در مخلوطی از آب سرد و یک چهارم فنجان سرکه سفید به مدت ۳۰ دقیقه خیس کنید. سپس مایو را با مواد شوینده دلخواه بشویید.

همچنین می توانید از آب لیمو برای پاک کردن لکه های ضد آفتاب از روی لباس های سفید استفاده کنید. آب لیمو را روی لکه اسپری کنید و لباس خود را زیر نور مستقیم آفتاب آویزان کنید. در این شرایط آب لیمو به عنوان یک عامل سفید کننده طبیعی عمل می کند و لکه را از بین می برد.

۲. پاک کردن لکه ضد آفتاب از روی مبل

بسته به جنس مبلمان خود می توانید از روش های مختلفی برای تمیز کردن آن استفاده کنید:

اگر مبلمان شما پارچه ای است، مایع ظرفشویی (یک قاشق چایخوری)، سرکه سفید (یک قاشق غذاخوری) و آب گرم (یک لیوان) را مخلوط کرده و یک قاشق چایخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. سپس محلول را روی یک پارچه تمیز اسپری کنید و به آرامی لکه ها را روی پارچه بمالید. پس از آن اجازه دهید مواد خشک شود و لکه ها را پاک کنید.

اگر مبلمانی با روکش چرمی دارید، مقدار مساوی آب و سرکه سفید را مخلوط کنید. سپس یک پارچه تمیز را به محلول آغشته کنید و چرم را با آن پاک کنید. در نهایت از یک پارچه میکروفیبر تمیز برای خشک کردن مبلمان استفاده کنید.

حرف پایانی

کرم ضد آفتاب یکی از مهم ترین محصولاتی است که باید در برنامه روزانه پوست خود داشته باشید. با این حال، باید بدانید که قبل از خواب باید آن را از روی پوست خود پاک کنید. زیرا در غیر این صورت ممکن است دچار مشکلات پوستی زیادی به خصوص آکنه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا